حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:

خیزش بیماری ویروسی در پاییز

خیزش بیماری ویروسی در پاییز

باتوجه به افزایش آمار مراجعه‌کنندگان بیماری ویروسی با مشکلات تنفسی، همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی درحالت آماده‌باش هستند.

به گزارش رهیاب، فصل پاییز با شیوع بیماری‌های ویروسی و تنفسی همراه است که با شروع پاییزحالت طغیانی به خود می‌گیرد و امسال درآستانه بازگشایی مدارس، کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی موج شیوع و ابتلا به بیماری های ویروسی دراستان خوزستان آغاز شده است.

شیوع بیماری‌های ویروسی سبب ایجاد مشکلات تنفسی می‌شود که امسال در ایران و دیگر نقاط دنیا این موضوع به صورت اپیدمی و همه‌گیری بیمارهای ویروسی تنفسی شایع شده است که این بیماری، کرونا نیست بلکه بیماری ویروسی تنفسی است که به گفته برخی کارشناسان نشان دهنده آن است که کرونا در حال نابودی است و دوباره بیماری‌های تنفسی دیگر شایع می‌شود.

دکتر مسعود نشاطی مدیر امور بیمارستان‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازبه خبرنگار رهیاب گفت: هرسال با نزدیک شدن به فصل پاییز، تعداد مراجعه بیماران با مشکلات تنفسی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خوزستان افزایش می‌یابد.

وی افزود: باتوجه به افزایش آمار مراجعه‌کنندگان با مشکلات تنفسی و احتمال شیوع همه‌گیری بیماری ویروسی، همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی درحالت آماده‌باش هستند.

دکتر نشاطی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای مقابله با افزایش مراجعه‌ها اندیشیده شده است، ادامه داد: باید همه الزام‌های پیشگیری کننده از سوی مردم خوزستان مورد توجه قرار گیرد.  

مدیر امور بیمارستان‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهوازبیان کرد: به بیمارستان‌ها دستور داده شده تا ضمن تشکیل کمیته کنترل عفونت بیمارستانی و رعایت شیوه نامه‌های درمانی بیماری‌های ویروسی، بیماران سرپایی و بستری، در حالت آماده‌باش حداکثری برای ارائه خدمات به بیماران و مراجعه کنندگان باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از