حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
درک آیات قرآن درمان همه دردهاست
فرازی از وصیت‌نامه شهید «نصراله ترابی»؛

درک آیات قرآن درمان همه دردهاست

شهید «نصراله ترابی» در وصیت‌نامه خود می‌نویسد: آگاهانه بیندیشید، با افرادی که نسبت به اسلام و رهروان اسلام بدبین هستند طرح دوستی نکنید، اگر چه برادرت باشد. عبادت خدا را فراموش نکنید و قرآن را مطالعه کنید که درمان همه دردهاست

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ شهید نصراله ترابی هفدهم فروردین ۱۳۴۲، در روستای گازه سپیددشت از توابع شهرستان درود به دنیا آمد. پدرش سوخته زار، فروشنده بود و مادرش مروارید نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. ششم فروردین ۱۳۶۷، در شی بنیسان به شهادت رسید. مزار وی در بهشت زهرای شهرستان اندیمشک واقع است.

متن وصیت‌نامه شهید نصراله ترابی: 

 یا ایها الذین آمنوا استعینوا بالصبر و الصلوه ان الله مع الصابرین ولا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله امواتاً بل احیاء ولکن لا تشعرون.

 ای کسانی که ایمان آورده‌اید از مقاومت و پایداری در راه سختی‌ها و ناملایمت‌های در جنگ با دشمن خدا و مردم و پیوند با خدا از نماز کمک بگیرید و بدانید که خداوند با مقاومت‌کنندگان است و به کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند مرده نگویید؛ بلکه زنده‌اند و لکن درک نمی‌کنید.

 من نمی‌خواستم چیزی بنویسم که به‌عنوان وصیت‌نامه باشد؛ زیرا من راه خود را انتخاب کرده‌ام و با خون خود وصیت‌نامه‌ام را اثبات می‌کنم؛ ولی برای تسلی دل مادر و پدرم و برادران و خواهرم مطالبی را می‌نویسم.

فریب این دنیا و زینت‌هایش را نخورید

 با سلام و درود فراوان به پیشگاه امام زمان حضرت مهدی موعود و نایب برحقش خمینی کبیر و با سلام و درود به شهدای کربلای حسین تا کربلای ایران چند کلمه‌ای با عزیزان می‌گویم. ای عزیزان دنیا بازیگاه کودکان است و شیوه دنیا آن است که پیوسته خود را بیاراید و زینت کند تا مردم را بفریبند نشانه بزرگی است که از آن دل برد آری توشه آخرت را فراهم کنید که دنیا را بقایی نباشد و دنیا را به هیچ‌کس وفایی نباشد.

خونت را جز برای راه حق هدر نده

 در این دنیا و در زیر این آسمان کبود با هیچ‌کس نامهربانی نکنید و با همه مهربان باشید؛ چون همه احتیاج به محبت دارند و همه لیاقت محبت را نیز دارند، خدایا ما تشنه محبت هستیم و حسرت سخن با دوست را داریم، خدایا ما را با خود آشنا گردان، خدایا ما را عاشق بمیران و در راه اهداف خودت جهاد حرکتی است، از هابیل تا حسین (ع) و از کربلا تا سرزمین‌های خون‌رنگ کشور اسلامی ایران این حرکت در خون تاریخ بوده و این خون‌های ریخته شده، به غیر از برای خدا خونت را هدر نده و تن به مرگ نداده تا شهید شوی.

پدر و مادر عزیزم از شهادت من خوشحال باشید

 پدر و مادر و ای عزیزان چون لیاقت و شایستگی در شماست که بعد از سال‌ها رنج و درد و زحمت قربانی تقدیم اسلام و انقلاب و حسین زمان کنید؛ لذا هیچ نمی‌گویم که شما خود می‌دانید ابراز پشیمانی نکنید که من راضی نیستم. چرا که آنچه خدا برایم مقدر نموده آن را دوست دارم شما نیز آنچه را من برای خود دوست داشتم شما نیز برای من همان را دوست بدارید.

 و در اینجا به برادرانم و دوستان و فامیل که شما برای من گریه نکنید و ناراحت نباشید؛ زیرا من راهی را که رفته‌ام از روی نادانی و منحرفانه و گفته کسی نرفته‌ام؛ بلکه آگاهانه و طبق دستور خدا رفته‌ام؛ زیرا من به وعده‌ای که خدا برای خوشحالی و رستگاری مردم داده به آن راه رفته‌ام و اعمال و اجر مرا ضایع نخواهد کرد و شما برادر جان آگاهانه بیندیشید، با افرادی که منحرف هستند و نسبت به اسلام و رهروان اسلام بدبین هستند طرح دوستی نکنید، اگر چه برادرت باشد. عبادت خدا را فراموش نکنید و قرآن را مطالعه کنید که درمان همه دردهاست.

 مرگ بر منافقین و جاودانه باد نام امام عزیزمان
رنگین باد خط خونین شهادت به امید پیروزی که همراه با امام عزیزمان در کربلا زیارت کنیم.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از