حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
استاندار خوزستان مطرح کرد:

معدل نرخ بیکاری در استان خوزستان

معدل نرخ بیکاری در استان خوزستان

استاندار خوزستان گفت: تعهد اشتغال استان توسط دستگاه‌ها باید به‌صورت واقعی و صددرصدی محقق شود و باتوجه‌به وضعیت اشتغال استان، مهلت اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی باقی‌مانده از سال گذشته تا پایان مردادماه امسال باید تمدید شود.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ علی‌اکبر حسینی محراب امروز یکشنبه در نشست شورای اشتغال خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: بانک‌های استان باید مهلت اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی را تا پایان مردادماه تمدید کنند تا میزان پرداختی‌های استان از میانگین کشوری بیشتر شود.

 وی ضمن تذکر به دستگاه‌های اجرایی استان که میزان تحقق اشتغال آن‌ها در سال جاری پایین‌تر از ۳۰ درصد است، افزود: باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی استان، معمولاً فصل کاری از نیمه دوم سال شروع می‌شود؛ لذا باید شاهد افزایش میزان اشتغال در فصل پاییز باشیم.

ستاندار خوزستان گفت: بخش کشاورزی و صنعت استان دو بال سنگین در امر اشتغال‌زایی هستند و وظایف مهمی بر عهده دارند؛ بنابراین دستگاه‌های مربوطه باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

حسینی محراب با اشاره به برقراری توازن در امر اشتغال‌زایی بیان کرد: اکنون برخی از مناطق استان با مشکل بیکاری روبرو هستند و در بحث اشتغال‌زایی، رعایت عدالت منطقه‌ای ضروری است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجتمع کشاورزی و شیلاتی در جنوب خوزستان عنوان کرد: با راه‌اندازی این مجتمع ۲۵ هزارهکتاری در حاشیه جاده اهواز - خرمشهر، از ورود پساب‌های نیشکر به هور و آلودگی محیط زیست جلوگیری خواهد شد همچنین با کشت زراعت چوب و دیگر محصولات صنایع جانبی نیشکر، اشتغال‌زایی خوبی در استان انجام می‌شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای اشتغال استان، از خانواده‌های ایثارگر و شاهد برای اشتغال در این مجتمع کشاورزی و شیلاتی استفاده می‌شود.

حسینی محراب گفت: تمامی مدیران استان باید تا پایان دولت سیزدهم، فعالیت خود را به‌طورجدی دنبال کرده و یک‌لحظه کار خود را واگذار نکنند تا به مردم آسیبی وارد نشود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از