حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرکل آموزش‌وپرورش خوزستان مطرح کرد:

دعوت فرهنگیان برای حضور در انتخابات

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خوزستان گفت: مردم و به‌ویژه قشر فرهنگی جامعه در دور دوم انتخابات باید با مشارکت حداکثری و انتخاب هوشمندانه زمینه‌ساز رشد، پیشرفت و اعتلای کشور باشند.

عبدالله حبیبی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: حضور در انتخابات بزرگ‌ترین عرصه سیاسی کشور است که تعیین‌کننده مسیر آینده کشور و تثبیت‌کننده اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی انتخاب آگاهانه را یکی از اصول انتخابات خواند و افزود: مردم و به‌ویژه قشر فرهنگی جامعه در دور دوم انتخابات باید با مشارکت حداکثری و انتخاب هوشمندانه زمینه‌ساز رشد، پیشرفت و اعتلای کشور باشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش انتخابات ریاست‌جمهوری را مهم دانست و افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی و بر اساس قانون اساسی حضور مردم در عرصه انتخابات نقش مؤثری در تعیین سرنوشت کشور دارد.

حبیبی بیان کرد: چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری پس از شهادت شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان بنا بر ضرورت در حال برگزاری است که مرحله اول با صحت، سلامت و امنیت کامل برگزار شد که ما اکنون در حال برگزاری دور دوم انتخابات هستیم و یکی از جوامع بزرگی که همواره در انتخابات نقش مهم و تأثیرگذار داشته است جامعه فرهنگیان است .

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خوزستان در خصوص حضور فرهنگیان در انتخابات بیان کرد: همان‌طور که معلمان وظیفه تربیت نسل آینده برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را برعهده دارند، باید در انتخابات ریاست‌جمهور حضور داشته باشند تا به ترویج ارزش‌هایی چون ازخودگذشتگی و ولایت‌مداری بپردازند.

وی مشارکت معلمان در انتخابات وظیفه شرعی آن‌ها دانست و بیان کرد: در روز انتخابات، فرهنگیان طبق معمول نقش‌آفرینی کرده‌اند و باعث تشویق شهروندان، به‌ویژه دانش‌آموزان، برای شرکت در انتخابات شده‌اند.

این مقام مسئول بیان کرد: فرهنگیان با حضور در این عرصه، آنها به تقویت پایه‌های نظام اسلامی و اطمینان از اینکه صدای شهروندان شنیده شود، کمک می‌کنند.

حبیبی با اشاره به نقش رأی اولی‌ها در انتخابات، عنوان کرد: در میان افراد واجدالشرایطی که در انتخابات شرکت می‌کنند رأی اولی‌ها شور شوق دیگری دارند رأی اولی‌ها با حضور در پای صندوق‌های رأی جشن تکلیف سیاسی خود را می‌گیرند.

وی گفت: رأی اولی‌ها به‌صورت خودجوش در ایام انتخابات ایستگاه‌هایی را در سطح شهرستان‌ها برای تعیین انتخاب نامزد اصلح و مشارکت حداکثری در انتخابات ایجاد کردند که این زمینه را برای انتخاب نامزد اصلح برای مردم فراهم کرده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش عنوان کرد: امیدوارم ملت فهیم ایران به‌ویژه فرهنگیان آگاه و فرهیخته خوزستان با حضور حماسی در مرحله دوم چهاردهمین دورهٔ انتخابات ریاست‌جمهوری در این آزمون بزرگ نقش و حضور پررنگی داشته باشند و در ادای تکلیف دینی و ملی، کوشا باشند.

وی گفت: انتخاب رئیس‌جمهوری کارآمد و معتقد به مبانی انقلاب مسئولیت سنگین امروز ما برای تداوم مسیر شهید دکتر رئیسی است که ضامن اقتدار، امنیت، پیشرفت و آسایش کشور است.

حبیبی بیان کرد: مردم ایران با حضور گسترده در تشییع پیکر آیت‌الله ثابت کردند که همیشه در تمام صحنه‌ها برای سربلندی و سرافرازی ایران قوی حضور دارند و باعث تقویت پایه‌های نظام و حکومت اسلامی هستند.

وی در پایان گفت: از عموم هم‌وطنان به‌ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان خوزستانی دعوت می‌کنم آگاهانه در پای صندوق‌های رأی در روز ۱۵ تیرماه، در خلق حماسه‌ای دیگر سهیم باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از