حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
در گفتگو با رهیاب مطرح شد:

نقش بانوان ،سندی جاویدان در دفاع‌مقدس است

نقش بانوان ،سندی جاویدان در دفاع‌مقدس است

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه خوزستان گفت: دفاع مقدس ، بستری را فراهم کرد تا بانوان بتوانند توانمندی‌هایشان را در عرصه های فرهنگی ،اجتماعی، سیاسی، ورزشی و پزشکی به دنیا نشان دهند.

 سمانه جمالپوردر گفتگوی اختصاصی با خبرنگار این رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: امروزه بعد از گذشت چهل و اندی سال از جنگ تحمیلی، همچنان نقش زنان و جلوه‌های حضورشان در عرصه‌های نبرد حق علیه باطل تماشایی است.

 

وی با اشاره به اینکه ایثارگری و از خودگذشتگی بانوان با هیچ مقیاسی قابل اندازه‌گیری نبود، ادامه داد: در آن سال‌های پر از تاریکی و ترس، زنان مقاوم و شجاع پا به پای مردانشان به جنگ با دشمن بعثی رفتند و برخی‌ها مردانه و تفنگ بر دوش در برابر دشمن جنگیدند.

 

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه ولی عصر(عج)خوزستان یاداور شد: زنان با حمایت‌های خود در جبهه‌های جنوب و غرب، صحنه‌های ماندگاری را خلق کردند. از جمله بانوان رخت‌شوی خانه اهواز که لباس رزمندگان و شهدا را می‌شستند و گاهی تکه‌هایی از استخوان یا گوشت تن آنها را در میان لباس‌های پاره پاره پیدا می‌کردند اما ذره ای تزلزل و تردید در دلشان راه نمی‌دادند.

 

جمال‌پور با اشاره به حمایت عاطفی و روانی خانم‌ها نسبت به جنگجویان انقلابی ادامه داد: علاوه بر روحیه بخشی زنان غیور ایرانی در دوران دفاع مقدس، نگهداری از مهمات و تجهیزات جنگی، خیاطی و دوخت لباس برای شب‌های سرد جبهه، توزیع و بسته بندی مواد خوراکی نیز از وظایف آنها بود.

 

وی نقش بانوان ایرانی ، را سندی جاویدان در دفاع‌مقدس دانست و افزود : زنان دلسوز وطن در هر جایی که شرایط محیا بود هسته‌هایی را راه اندازی می‌کردند و بدون هیچ چشم داشتی و با اشتیاق تمام حتی طلا و زیورآلات خود را هزینه سربازان امام خمینی(ره) در جبهه می‌کردند.

 

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه ولی عصر(عج)خوزستان با اشاره به دفاع یک ملت در برابر حمله دشمن، بیان کرد: آنقدر نقش زنان پررنگ بود که امام خمینی(ره) در خصوص آنها گفتند که ارزشی در کار بانوان هم ردیف با  کار سربازان گمنام  که در جبهه‌ها مشغول به کار هستند.

 

جمال پور با بیان اینکه مادران، زینب وار پای اعتقاداتشان ایستاده بودند، تاکید کرد: از مهمترین نقش مادران، همراهی کردن همسران و فرزندانشان برای مشارکت در دفاع از این آب و خاک بود و وقتی خبر شهادت عزیزانشان به گوششان می‌رسید با صبر و بردباری اعلام می‌کرد که تمام خانواده شان فدای حضرت امام(ره) باشد. این زنان انقلابی به راه امامشان و جزای خیری که خداوند در این مسیر برای آنها مقدر کرده بود اعتقاد راسخ داشتند.

 

وی گفت: زنان در دفاع مقدس، الگوی سوم یک زن مسلمان را به خوبی نشان دادند و پرچم استقلال، هویت و فرهنگشان را بالا بردند.

 

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ولی عصر(عج)خوزستان ادامه داد: انقلاب اسلامی بستری را فراهم کرد تا بانوان بتوانند توانمندی‌های خودشان را در عرصه‌های فرهنگی ،اجتماعی، سیاسی، ورزشی و پزشکی به همگان نشان دهند و هر چقد غرب تلاش کرد که این فرهنگ را تضعیف کند اما زنان و همسران مدافع انقلاب اسلامی توانستند با ایثار خود نشان دهند که با تکیه بر مبانی الهی و شئونات اسلامی موفقیت هایشان را کسب می‌کنند و پاسخ محکمی به دشمن خواهند داد.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از