حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403

دولت سیزدهم به دنبال افزایش ظرفیت فرودگاهی است

دولت سیزدهم به دنبال افزایش ظرفیت فرودگاهی است

وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش ظرفیت موجود فرودگاهی کشور از طریق ارتقای توان فنی و مهندسی یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب»؛ مهرداد بذرپاش در افتتاح طرح بهسازی ترمینال قدیم فرودگاه بین المللی سپهبد شهید سلیمانی اهواز اظهار کرد: با اجرای این طرح، ظرفیت فرودگاه اهواز از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به بیش از ۲ میلیون  و ۸۰۰ هزار نفر ارتقا پیدا می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برخی از فرودگاه‌های کشور با اضافه کردن ترمینال‌هایی در مجاورت خود به دنبال افزایش ظرفیت ورودی مسافر بوده و فرودگاه اهواز نیز یکی از کانون‌های هدف است.

وی بیان کرد: با در نظر گرفتن تمهیدات لازم، ظرفیت پروازهای فرودگاه اهواز افزایش پیدا کرده و این فرودگاه به نقش بین المللی خود برگردد.

بذرپاش  با اشاره به  سفر خود به  خوزستان عنوان کرد: سرکشی از طرح‌های مسکن، راهسازی و راهداری، کمربندی شهر اهواز، چهار خطه شدن خط اهواز به خرمشهر، آغاز عملیات ۵۰ هزار واحد نهضت ملی و تقدیم زمین به سه هزار نفر در طرح جوانی جمعیت از دیگر برنامه‌های  این سفر است.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های ما در دولت سیزدهم اعطای زمین در روستاهای کشور بود گفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار قطعه زمین در روستاهای کشور تامین و از این تعداد ۳۰۰ هزار قطعه به متقاضیان اختصاص یافته است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: خوزستان یکی از استان‌های هدف در طرح جوانی جمعیت است و در این طرح  به ۷۰ هزار متقاضی، زمین واگذار شد و امیدواریم سال آینده نیز با قوت بیشتری این طرح را در استان خوزستان و سایر نقاط کشور دنبال کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از