حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر خوزستان مطرح کرد:

رشد گیاه نیشکر با بهره‌گیری از دانش بومی

رشد گیاه نیشکر با بهره‌گیری از دانش بومی

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: با تحقیقات انجام شده در مؤسسه تحقیقات، آموزش و همچنین آبیاری نوین میزان رشد نیشکر در مزارع شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا به بیش از ۲۲۰ سانتی‌متر رسید.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر؛ عبدعلی ناصری اظهار کرد: با تحقیقات انجام شده در مؤسسه تحقیقات و آموزش این شرکت با محوریت کنترل کیفی مرحله کاشت تا برداشت و مقاومت گیاه نیشکر در برابر بیماری‌ها و همچنین آبیاری نوین میزان رشد نیشکر در مزارع شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا به بیش از ۲۲۰ سانتی‌متر رسید.

 وی افزود: این رقم نشان‌دهنده رشد ۲۳ سانتی‌متری طول گیاه نیشکر نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. در کلیه مزارع شرکت‌های هشت‌گانه توسعه نیشکر خوزستان رشد گیاه نیشکر به‌صورت میانگین تا ۱۸ سانتی‌متر افزایش طول داشته‌اند. در مجموع افزایش طول گیاه نیشکر باعث بهره‌وری گیاه می‌شود.

 مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ادامه داد: عملیات برداشت گیاه نیشکر در سطح ۷۵ هزار هکتار از مهرماه امسال آغاز می‌شود و با پایان برداشت محصول پیش‌بینی می‌شود ۷۰۰ هزار تن شکر سفید تولید و روانه بازار مصرف کشور شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از