حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رشد ۳۶ درصدی پرورش میگو در خوزستان
مدیرکل شیلات خوزستان مطرح کرد:

رشد ۳۶ درصدی پرورش میگو در خوزستان

مدیرکل شیلات خوزستان گفت: در مقایسه با سال گذشته، سطح زیر کشت پرورش میگو ۳۶ درصد و تعداد استخرهای پرورش میگو ۳۲ درصد افزایش‌یافته است.

  به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ مرتضی سوری پنجشنبه در بازدید از حوضچه‌های پرورش میگو در چوئبده اظهار کرد: امسال مانند سال گذشته مزارع پرورش میگو با رعایت پروتکل‌های فنی و بهداشتی موفق به پرورش میگو مطابق استانداردها و باکیفیت و اندازه مطلوب بازاری شدند.

 وی سطح زیر کشت مزارع پرورش میگو در استان خوزستان را بیش از ۸۱۹ هکتار اعلام کرد و افزود: در سال جاری تعداد مزارع فعال میگو ۲۸ درصد و میزان لارو ذخیره‌سازی شده حدود ۷۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 مدیرکل شیلات خوزستان گفت: رشد ۳۶ درصدی سطح زیر کشت پرورش میگو و ۳۲ درصدی تعداد استخرها در مقایسه با سال ۱۴۰۲ بیانگر استقبال خوب پرورش‌دهندگان و رونق تولید در این صنعت است.

 وی با بیان اینکه تعداد مراکز نرسری با افزایش ۱۵ درصدی به هشت مرکز رسیده است بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی ساخت چهار مرکز دیگر در استان فعال است.

 وی افزود: میگوی تولیدی در مجتمع پرورش چوئبده آبادان به علت مصرف‌نکردن آنتی‌بیوتیک و مواد شیمیایی در طول دوره پرورش، دارای کیفیت بالا بوده و دارای ارزش صادراتی است.

 سوری گفت: در سال جاری پرورش‌دهندگان و بهره‌برداران میگو در مجتمع چوئبده آبادان با نظارت فنی کارشناسان شیلات و دامپزشکی شهرستان و رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان شیلات و دامپزشکی کل کشور و رعایت تراکم مناسب، موفق به تولید میگو بدون بیماری شدند.

 وی عنوان کرد: تاکنون تلفاتی در حوضچه‌های پرورش میگو گزارش نشده و عملیات برداشت از سایر مزارع بندر چوئبده آبادان آغاز شد.

 صید میگو از مزارع پرورشی استان با توجه به شرایط دمایی تا اواسط مهرماه ادامه دارد و محصول تولیدی علاوه بر بازارهای داخلی به سایر کشورها صادر می‌شود.

 سایت پرورش میگوی بندر چوئبده در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان قرار دارد.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از