حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز مطرح کرد:

رعایت مصرف برق برای جلوگیری از خاموشی

رعایت مصرف برق برای جلوگیری از خاموشی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: تأمین برق مستمر و پایدار اصلی‌ترین هدف مجموعه صنعت برق می‌بوده که لازم است مشترکان برق اهواز مصرف برق خود را در این راستا مدیریت کنند.

  به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز؛ محمد فراتی ضمن تأکید بر کاهش مصرف برق در روزهای آینده اظهار کرد: تأمین برق مستمر و پایدار اصلی‌ترین هدف مجموعه صنعت برق می‌بوده که لازم است مشترکان برق اهواز مصرف برق خود را در این راستا مدیریت کنند.

 وی با بیان اینکه گرمای پیش‌آمده باعث شد تا رکورد پیک‌بار مصرف را در روز سه‌شنبه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت کنیم و شاهد رکوردی جدید در مصرف برق باشیم، افزود: در روزهای گذشته تاکنون در اثر ورود موج گرمای شدید شاهد افزایش بار مصرف برق و بروز اتفاقاتی روی تجهیزات در برخی مناطق به‌ویژه حاشیه اهواز بودیم که غالباً ناشی از مصرف بالاست.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به اعلام آماده‌باش کامل نیروهای عملیاتی در کلان‌شهر اهواز ادامه داد: غالب حوادث پیش‌آمده در ساعت‌های پیک یا اوج مصرف؛ یعنی از ساعت ۱۳ تا ۱۸ است که هم‌زمان مصرف و گرمای شدید هوا باعث بروز چنین حوادثی می‌شود و اگر شهروندان این حساسیت و حس همکاری را در میان خانواده با عنوان فرهنگ «لامپ اضافی خاموش» یعنی پایداری برق و وسایل غیرضروری را در ساعت‌های اوج بار وارد مدار برق نکنند، به‌طورقطع شاهد بروز اشکال روی تجهیزات نخواهیم بود.

 فراتی ضمن تشکر از مشترکانی که الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند، اضافه کرد: امسال وزارت نیرو طرح‌های تشویقی بسیار خوبی برای مشترکان خوش مصرفی که میزان برق خود را نسبت به سال گذشته حداقل ۱۵ درصد کاهش دهند در نظر گرفته است که علاوه بر صدور قبض برق رایگان، صدها خودرو و میلیون‌ها جایزه ارزشمند نیز تعیین کرده است و شهروندان کافی است با ورود به اپلیکیشن باانرژی به آدرس ba-energy.ir و ثبت اطلاعات خود آموزش‌های لازم را دریافت و اجرایی کنند تا یکی از میلیون‌ها نفر برنده خوش‌شانس ما در گذر از پیک‌بار تابستان ۱۴۰۳ باشید.

 کلان‌شهر اهواز با یک هزار و ۸۴۸ مشترک در بخش صنعت، یک هزار و ۴۰۸ مشترک در بخش کشاورزی و ۸۹ هزار و ۸۶۶ مشترک در سایر بخش‌ها، پس از تهران دومین کلان‌شهر پر مصرف کشور است.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از