حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
فرازی از وصیت‌نامه شهید رضا هرداغی؛

رهرو راه انبیاء باشید

رهرو راه انبیاء باشید

شهید رضا هرداغی در وصیت‌نامه خود می‌نویسد: مادرم! زینب گونه رفتار کن و از مرگ من ناراحت نباشید، چون ناراحتی شما باعث می‌شود که دشمنان اسلام خوشحال شوند. همیشه به یاد خدا باشید و رهرو راه انبیاء باشید.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ شهید رضا هرداغی، ششــم خرداد ۱۳۴۹، در شهرســتان شــهریار به دنیا آمد. پدرش یعقوب علی، کارگری می‌کرد و مادرش کشــور نام داشــت. خواندن و نوشــتن نمی‌دانست. او نیز کارگر بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. هشتم مرداد ۱۳۶۷، در پاسگاه زید عراق با اصابت ترکش به شــهادت رســید. مزار وی در روستای بکه تابعه زادگاهش قرار دارد.

 آنچه در ادامه می‌خوانید متن وصیت‌نامه شهید «رضا هرداغی» است.

بسم‌الله الرحمن الرحیم
به نام خالقی که انسان‌ها را آفرید و پیامبران را جهت راهنمایی آن‌ها برگزید. شهادت هدیه است برای کسانی که لایق باشند.

با سلام و درود به رهبر کبیر و با سلام بر تمام رزمندگان اسلام و با سلام بر تمامی رزمندگان اسلام که شهید شدند و الان با امام حسین (ع) همنشین شده‌اند.

 خدمت پدر و مادر عزیزم سلام عرض می‌کنم ان‌شاءالله که حالتان خوب باشد. پدر عزیزم! من به شما وصیّت می‌کنم که بعد از مرگ من اصلاً ناراحت نباشید، چون راهی را رفته‌ام که امامان ما در این راه شهید شده‌اند.

پدرم! دوست دارم هر کجا که هستی به یاد خدا باشید و هر کمکی از دست شما بر می‌آید برای فقیران و مستمندان انجام دهید. از شما می‌خواهم که راهم را ادامه دهید.

 مادرم! زینب گونه رفتار کن و از مرگ من ناراحت نباشید، چون ناراحتی شما باعث می‌شود که دشمنان اسلام خوشحال شوند. همیشه به یاد خدا باشید. برای شادی روحم ذکر بگویید و رهرو راه انبیاء باشید. اگر من شهید شدم ناراحت نباشید و به‌جای گریه‌کردن اسلحهٔ مرا بردارید و بجنگید و اسلام را سربلند کنید.

 خواهرم! وصیّت من این است که همیشه حجابت را رعایت کنی و نمازت را سروقت بخوانی. همیشه به یاد خدا باش و برای پیروزی رزمندگان اسلام دعا کن. در انتخاب همسر بُعد معنوی را در نظر بگیر نه بُعد مادی را، چون مادیات خوشبختی نمی‌آورد.

 پدر عزیزم! مرا در کنار مرتضی شیخ دفن کنید و نذرم را ادا نمایید. نذرم این است که یک جفت کبوتر به پابوس امام رضا (ع) ببرید و آزاد کنید و دیگر یک گوسفند به پابوس ایشان ببرید و قربانی کنید و گوشت آن را همان جا پخش کنید.

والسّلام

پیام شاخص شهید بزرگوار بر اساس متن وصیت‌نامه و مطابقت با آیات و روایات

پیام شهید: پدرم! دوست دارم هر کجا که هستی به یاد خدا باشید.
شاهد حدیثی: قال رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله: اُذکُروا اللهَ عندَ همِّکَ اذا هَمَمْتَ و عندَ لسانکَ اذا حکَمْتَ و عندَ یَدِکَ اذا قَسَّمْتَ. (بحار الانوار، ج ۷۴، ص ۱۷۱)
رسول خدا صلی‌الله علیه و آله فرمودند: هنگامی که تصمیم به انجام کاری گرفتی و زمانی که با زبانت حکمی را می‌خواهی بیان کنی و هنگامی که با دست خویش می‌خواهی چیزی را (بین دیگران) تقسیم نمایی، خداوند را یاد کن.

 انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از