حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403

روند صعودی مراجعه کودکان به بیمارستان‌های خوزستان

روند صعودی مراجعه کودکان به بیمارستان‌های خوزستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مراجعه بیماران دچار عارضه تنفسی از اواخر شهریورماه امسال در خوزستان روند صعودی یافت که در ۲ هفته اخیر آمار مراجعان ثابت مانده است.

به گزارش رهیاب، میثم معزی در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده در سرسرای استانداری خوزستان گفت: پارسال و در بازه زمانی یک ماه ۲۵ هزار کودک زیر۱۲ سال با مشکلات تنفسی به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند.

 

وی افزود: مراجعه این تعداد کودک به بیمارستان‌های استان بارسنگینی را بر کادر درمان وارد کرد.

 

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پیش از این اعلام کرده بود که طی هفته گذشته ۱۰۰۰ نفر با مشکلات قلبی و تنفسی ناشی از آلودگی هوا به مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه در خوزستان مراجعه کردند.

 

معزی با اشاره به اینکه امسال در زمان پیک مراجعه بیماران تنفسی، بخش اطفال تمام بیمارستان‌های استان در حالت آماده باش قرار گرفتند، گفت: بیمارستان‌های گلستان، سینا و علامه کرمی اهواز پذیرش این بیماران را پشتیبانی می‌کنند.

 

وی ادامه داد: در یکسال اخیر ۵۰۰ میلیارد ریال تجهیزات برای بخش اطفال بیمارستان‌های استان خریداری شد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز از سازمان‌های بیمه‌گر درخواست همکاری بیشتر برای پوشش بیمه‌ای بیماران تنفسی استان را کرد.

 

آقای معزی گفت: ۲ میلیون و ۵۰۰ نفر در ۶ ماهه امسال به اورژانس بیمارستان‌های استان مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد رشد داشته است.

 

به گزارش رهیاب، در این نشست مصوب شد که صنایع آلاینده هزینه درمان بیماران تنفسی را به بیمارستان‌های خوزستان پرداخت کنند.

 

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از