حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
استاندار خوزستان مطرح کرد:

زراعت چوب طرحی برای احیای محیط زیست

زراعت چوب طرحی برای احیای محیط زیست

استاندار خوزستان گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی باید از اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی خود در جهت تسریع روند اجرای طرح زراعت چوب استفاده کنند.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ علی‌اکبر حسینی محراب امروز سه‌شنبه در نشست با دستگاه‌ها و شرکت‌های مجری طرح زراعت چوب در خوزستان، اظهار کرد: اجرای عدالت اجتماعی در طرح زراعت چوب باید در اولویت قرار گیرد و منافع مردم نیز در نظر گرفته شود.

وی افزود: اجرای تفاهم‌نامه‌ها و بستن قرارداد با شرکت‌های صنعتی نظیر مناطق نفت‌خیز جنوب، منطقه آزاد پتروشیمی اروند، صنایع فولاد و صنایع جانبی نیشکر به‌منظور تولید نهال باید به‌صورت جدی دنبال شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه اجرای طرح کمربند سبز تأثیر بسزایی در کاهش آلایندگی و رهاشدن از مشکل گرد و خاک در استان و تعدیل هوا دارد، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی باید از اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی خود در جهت تسریع روند اجرای طرح زراعت چوب استفاده کنند.

حسینی محراب با بیان این که شرکت‌های متولی اجرای طرح بر اساس تفاهم‌نامه باید عمل کنند، عنوان کرد: تا زمانی که مردم تغییری در شرایط موجود احساس نکنند و برایشان قابل‌لمس نباشد عملاً هیچ اقدام مفیدی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: باید تمامی امکانات استان برای کشت، آبیاری و تولید نهال بر اساس مصوبات طرح زراعت چوب، بسیج شوند و نباید در این زمینه کوتاهی یا فرصت‌سوزی شود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: یکی از مطالبات جدی مردم استان از شرکت‌های بزرگ صنعتی، شفافیت در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی و مشاهده عملکرد دستگاه‌های اجرایی است که این امر از طریق معرفی اقدامات انجام‌گرفته از سوی آنان صورت می‌پذیرد.

حسینی محراب با بیان اینکه در روایت‌های قرآنی تأکید بسیاری بر درخت‌کاری شده است، ادامه داد: کاشت نهال باید به‌عنوان یک فرهنگ بین مردم نهادینه شود چرا که این امر علاوه بر دستاوردهای زیست‌محیطی، در زمینه اقتصادی و رفاهی نیز مؤثر است.

وی گفت: اراده کشورهای همسایه در زمینه صنعت چوب بالا و درآمدهای حاصل از این صنعت نیز در برخی از کشورها چشمگیر است درحالی‌که این صنعت در کشور ما سابقه دیرینه دارد و باید بار دیگر احیا شود.

استاندار خوزستان اظهار داشت: متأسفانه برخی افراد سودجو در داخل کشور با حداقل هزینه، محصولات کشاورزان به‌صورت مستقیم خریداری کرده و در کشورهای حاشیه با حداکثر قیمت به فروش می‌رسانند که آسیب‌هایی به اقتصاد ما در این بخش وارد کرده است.

حسینی محراب بیان کرد: باید ارزش افزوده را در زنجیره زراعت چوب برای جلب انگیزه و رضایت مردم و ورود سرمایه‌گذاران به این بخش، ایجاد کنیم.
 
 
 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از