حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
تأکید دولت چهاردهم بر اجرای طرح ملی‌مسکن
استاندار خوزستان بیان کرد:

تأکید دولت چهاردهم بر اجرای طرح ملی‌مسکن

استاندار خوزستان گفت: اراده جدی‌ای که در دولت برای خانه‌دار کردن اقشار کم‌برخوردار وجود دارد امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و موجب جلب‌اعتماد مردم به طرح نهضت ملی مسکن شود.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ علی‌اکبر حسینی محراب شامگاه گذشته در نشست شورای مسکن استان اظهار کرد: راستی‌آزمایی عملکرد دستگاه‌ها به‌صورت دوره‌ای و مستمر انجام می‌شود؛ خوشبختانه با توجه به بررسی صورت‌گرفته اقدامات خوبی در زمینه مسکن در استان به‌ویژه در شهرستان‌های اهواز اندیمشک و دزفول انجام شده است و چه در بخش واگذاری مسکن و چه در زمینه تأمین و اعطای زمین برنامه‌های خوبی در دست اقدام است.

 وی افزود: اراده جدی‌ای که در دولت برای خانه‌دار کردن اقشار کم‌برخوردار وجود دارد امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و موجب جلب‌اعتماد مردم به طرح نهضت ملی مسکن شود رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی نیز تأکید زیادی بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن دارند؛ معاونت‌های تخصصی و سایر بخش‌ها نیز در این زمینه پای‌کار هستند.

 استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه ساخت مسکن نیاز زیادی به تسهیلات دارد بانک‌ها نیز نقش اساسی در پیشبرد طرح‌های مسکن دارند و مدیران بانک‌ها نیز به این منظور اعلام آمادگی کردند البته بانک مرکزی تا حدی سیاست‌های انقباضی جهت کنترل تورم اتخاذ کرده است که امیدواریم در نیمه دوم سال که زمان مناسب‌تری برای ساخت‌وساز در خوزستان است اعطای تسهیلات مسکن سرعت بیشتری بگیرد.

 حسینی محراب با اشاره به اینکه در طرح جوانی جمعیت قول تأمین ۵۴ هزار قطعه زمین به خانوارهای خوزستانی داده شده است که انتظار می‌رود این وعده تا پایان امسال که شامل بیش از ۱۱ هزار خانوار می‌شود محقق شود، عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز طرح خوبی برای مسکن روستایی در نظر دارد به این صورت که بنا شده است زمینی که بابت طرح جوانی جمعیت به متولدین جدید اعطا می‌شود ارزشی برابر با زمینی که در مناطق شهری اختصاص داده می‌شود داشته باشد تا شائبه تبعیض بین روستاییان عزیز شکل نگیرد و همچنین کسب‌وکارهای خوبی در مناطق روستایی شکل بگیرد.

 وی گفت: روند ساخت مسکن در خوزستان رو به رشد است و امیدواریم تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از منازل ساخته شده در شهرهای مختلف استان باشیم.

 استاندار خوزستان افزود: برای زیرساخت‌هایی همچون آسفالت، آب و فاضلاب، برق، گاز و … نیز مسکن و شهرسازی و سازمان برنامه‌وبودجه اعتباراتی را اختصاص داده‌اند و ان‌شاءالله پیمانکاران این طرح‌ها با جدیت و سرعت روند اجرایی طرح‌ها را پیش ببرند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از