حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
حسن ناصر در گفتگو با «رهیاب» مطرح کرد:

ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری در شادگان

ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری در شادگان

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شادگان با اشاره به ظرفیت‌ بسیار بالای این شهرستان در حوزه گردشگری گفت: به‌زودی شاهد شکوفایی و توسعه حوزه گردشگری در شادگان خواهیم بود.

حسن ناصر در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی«رهیاب»؛ با بیان اینکه امسال ۲۰ درصد افزایش تردد گردشگران را در روستای صراخیه داشتیم، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون روزانه هفت هزار نفر به شکل مستقیم از خدمات سایت صراخیه استفاده کردند.

وی با اشاره به از افزایش تعداد قایق‌ها نسبت به سال گذشته، افزود: طی دو سال اخیر تعداد ۹۰ قایق خدمات‌رسان در تالاب روستای صراخیه به ۱۴۰ قایق رسیده و این آمار قابل توجه است و نشان از ظرفیت بالای حوزه گردشگری در خلق ثروت و اشتغال پایدار دارد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شادگان گفت: تعیین و تعریف مسیر گردشگر به‌طرف اسکله، ساماندهی قایق‌ران‌ها با صدور کارت شناسایی برای آن‌ها، برپایی نمایشگاه موقت صنایع‌دستی و سوغات شهرستان، نصب تصاویر شهدا به طور دائم در مدخل ورودی سایت، تعویض و بهبود مبلمان اسکله، تکمیل روشنایی ورودی سایت، ساخت ۳۰ مضیف و یک رستوران موقت در جزیره، بهسازی کامل سرویس‌های بهداشتی سه‌راه دارخوین برای ارائه خدمات به گردشگران، نصب چهار تابلوی سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی حوزه استحفاظی شهرستان، برگزاری چندین جلسه توجیهی با جامعه محلی با حضور مدیران ارشد شهرستان، برگزاری دو کارگاه آموزشی با عنوان روستاهای گردشگری را از مهم‌ترین اقدامات ۶ ماه گذشته حوزه گردشگری برای بهبود وضعیت موجود اعلام کرد.

حسن ناصر ادامه داد: در صورت تخصیص مبلغ ابلاغی سفر رئیس‌جمهور ان‌شاءالله شاهد شکوفایی حوزه گردشگری در سه بخش خواهیم بود و زیر ساخت‌های گردشگری تغییر چشمگیری خواهند داشت.

وی عنوان کرد: امروز زیر ساخت‌های موجود با رشد جذب گردشگر در شهرستان هم‌خوانی ندارد و نیاز است در کمترین زمان به مطلوب‌ترین وضع نزدیک شویم .
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از