حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
مدیرکل بهزیستی خوزستان مطرح کرد:

ساماندهی ۲۴۰ کودک کار و خیابانی

ساماندهی ۲۴۰ کودک کار و خیابانی

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: کار ساماندهی ۲۴۰ کودک خیابانی در دو مرکز روزانه انجام می‌شود و علاوه بر این، هر کدام از دو مرکز شبانه‌روزی هم ظرفیت نگهداری ۳۰ نفر را به صورت شبانه‌روزی دارند.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ مهران کریمیان در حاشیه بازدید دادستان مرکز خوزستان از مراکز ساماندهی کودکان کار و خیابانی اهواز که امروز بیست و سوم خردادماه به مناسبت روز جهانی منع کار کودکان انجام شد، اظهار کرد: در خوزستان چهار مرکز ساماندهی کودکان خیابانی وجود دارد. دو مرکز به صورت شبانه‌روزی کودکان بدسرپرست یا بی‌سرپرست را سامان‌دهی می‌کنند. دو مرکز روزانه نیز مددکاری و رسیدگی به خانواده‌های این کودکان را انجام می دهند.

وی افزود: کار ساماندهی ۲۴۰ کودک خیابانی در دو مرکز روزانه انجام می‌شود و علاوه بر این، هر کدام از دو مرکز شبانه‌روزی هم ظرفیت نگهداری ۳۰ نفر را به صورت شبانه‌روزی دارند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: بیشتر این کودکان جزو خانواده‌های بی‌سرپرست یا بدسرپرست هستند که خانواده‌هایشان دچار آسیب‌های مختلف اجتماعی یا مشکلات اقتصادی است و در نتیجه این کودکان در خیابان‌ها یا محیط‌های کاری دیگر کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه از نظر قانون کودک زیر ۱۸ سال نباید کار کند، بیان کرد: این کودکان تا زمان توانمندی خانواده‌هایشان، سامان‌دهی می‌شوند و توسط مراکز بهزیستی از آن‌ها مراقبت می‌شود.

کریمیان گفت: از مردم می‌خواهیم به کودکانی که سر چهارراه‌ها و خیابان‌ها هستند، کمک مالی نکنند، زیرا کمک مردم به کودکان کار موجب می‌شود این کودکان بیشتر در خیابان‌ها حضور پیدا کنند و دچار آسیب‌ها و مشکلات مختلف اجتماعی شوند. مردم می‌توانند به جای کمک به این کودکان، به مراکز و موسساتی که کار سامان‌دهی آن‌ها را انجام می‌دهند، کمک کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از