حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
«رهیاب» گزارش می‌دهد:

سهمت از دنیا بیشتر آسمان بود

سهمت از دنیا بیشتر آسمان بود

هیچ‌گاه از خاطره‌ها فراموش نمی‌شوی ای ابراهیم و سلام خدا بر تو که خداوند جهنم دنیا را برایت گلستان ساخت و تو را در آغوش کشید و حقیقت این است که سهمت از دنیا، بیشتر آسمان بود.

به گزارش خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» در تهران؛ امروز مردم از شهرهای کوچک و بزرگ کشور، از مسافت‌های دور و نزدیک خود را به تهران رساندند تا پیکر مطهر بزرگ‌ترین مردان تاریخ اسلام را بر دوش خود تشییع کنند.

ساعت ۹ صبح امام خامنه‌ای بر پیکر شهدا نماز خواندند و پس از آن پیکرهای پاک شهدا بر دوش خیل جمعیت سوگوار تشییع شد.

انبوه جمعیت عاشقان شهیدان خدمت که از شهرهای مختلف کشور و حتی استان‌های هم‌جوار آمده بودند، کودکان، نوجوانان و جوانان بسیار زیادی در مراسم حاضر بودند و گروه‌های عزاداری هم با نواختن طبل و سنج و برافراشتن پرچم امام رضا (ع) و امام حسین (ع) در مسیر مراسم تشییع حضور داشتند و موکب‌های چایخانه امام رضا (ع) از عزاداران پذیرایی می‌کردند.

بسیاری از مردم، پوستر رئیس‌جمهورِ شهید و شهید حاج‌قاسم سلیمانی را در دست داشتند و در فراق خدمتگزارانشان می‌گریستند.

حضور گسترده مردم در خیابان‌های تهران برای شرکت در مراسم تشییع رئیس‌جمهور و وزیر خارجه موجب حیرت جهانیان و رسانه‌ها شده است و دوربین‌ها از ثبت شکوه حماسه حضور مردم جا ماندند.

شدت عشق و علاقه مردم به شهدای خدمت به‌گونه‌ای است که دوربین‌های عکاسان و تصویربرداران از ثبت کامل حماسه حضور باشکوه مردم در تشییع پیکر این شهدا جا ماندند.

خیل عظیم جمعیت از مصلای تهران تا مناطق مختلف پیکر شهدا را تنها نگذاشتند. گریه‌های بدون اراده‌، غم سنگین چهره‌ها، سیاه‌پوشی عزاداران همه به یک موضوع اشاره دارد، مردم می‌دانند چیزی به پایان آخرین سفرش نمانده... لحظه‌ها را خوب می‌چشند و می‌بویند تا آخرین لحظات بودنت را در قاب زمان ثبت کنند.

اگرچه اقشار مختلف خوزستانی، دانشجویان، کارگران هفت‌تپه، بزرگان و سران قبایل عرب و کرد و لر خود را مراسم تشییع شهدای خدمت در تهران رساندند؛ اما به‌رغم تلاش‌های بسیار، جای خالی شهدای خدمت به‌ویژه شهید جمهور آیت‌الله رئیسی در آغوش گرم مردم خوزستان تا ابد ماند.

هیچ‌گاه از خاطره‌ها فراموش نمی‌شوی ای ابراهیم و سلام خدا بر تو که خداوند جهنم دنیا را برایت گلستان ساخت و تو را در آغوش کشید و حقیقت این است که سهمت از دنیا، بیشتر آسمان بود.

ای مرد میدان خدمت، شهادت گوارای وجودت. تو با آن چهرهٔ نورانی‌ات، لحن متین و مؤثرت، دل صاف‌وساده‌ات، نیت خالصانه‌ات، عمل بی‌ریایت الحق و الانصاف که اگر مرگت طور دیگری رقم می‌خورد مزد زحماتت داده نمی‌شد؛ اما چه زود....

جملهٔ رهبر بزرگوارمان که مثل همیشه حکیمانه فرمود: «شهید سلیمانی برای آمریکا خطرناک‌تر از سردار سلیمانی است» حال هم تمام دنیا بدانند که ممات شهادت‌گونه آیت‌الله رئیسی که در راه خدمت به خلق، جان خود را فدا کرد، خیلی قدرتمندتر از حیات اوست.

از آن روز تلخ تاکنون تلخی ۱۳ دی‌ماه زنده کردی؛ اما به گفته رهبرم ایران، ایران امام رضا علیه‌السلام است. پس نباید نگران و دلواپس باشیم. می‌توان آرام بود وقتی بدانیم چیزهایی که می‌بینیم حوادث طبیعی یک راه دشوار به‌سوی قلّه است.

بالگرد حامل خادم‌الرضا (ع) شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه سی روی رودخانه ارس در مرز مشترک با جمهوری آذربایجان، در محدوده شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود سقوط کرد.

حجت‌الاسلام آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه تبریز، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و سه نفر کادر پروازی، دیگر سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند که همگی به شهادت رسیدند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از