حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
«رهیاب» گزارش می‌دهد؛

سونامی بی‌برقی در اهواز

سونامی بی‌برقی در اهواز

در روزگاری که سونامی بی برقی اهواز را فراگرفته است، یادی کنیم از شهید جمهور فقید که تمام تلاش خود را با تقویت نیروگاه برقی انجام تا مردم بی برقی را نبینند.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ چند روزی است که گرمای طاقت‌فرسا میهمان خوزستان شده است؛ داده‌های هواشناسی نیز اعداد و ارقامی را ثبت می‌کنند که نشان از گرمای بالای ۵۰ درجه دارد؛ اما خبری از تعطیلی نیست.

 برق برخی مناطق اهواز در این روزهای بسیار گرم به گفته شهروندان کم‌وزیاد می‌شود یا در ساعاتی از روز در خاموشی فرومی‌رود که موجب گلایه و کلافگی مردم شده است و برای مشترکین این سؤال پیش‌آمده که چرا خاموشی‌ها اطلاع‌رسانی نمی‌شود؟

 مردم می‌گویند گرمای روزهای اخیر، آسیب‌های زیادی به آن‌ها تحمیل کرده؛ از نابودی محصولات کشاورزی بر اثر گرما گرفته تا خرابی وسایل برقی بر اثر افت ولتاژ برق.

 در این میان بیش از باران آتش از آسمان، این تعرفه‌های ناعادلانه برق است که مردم را آزار می‌دهد؛ قبض‌های برقی که در فصل گرما سر به فلک می‌کشند.

 خطر بی‌برقی در تابستان خصوصاً در گرمای بی‌سابقه خوزستان موجب شد تا مدیریت بحران خوزستان به‌منظور کاهش مصرف برق ساعات کاری ادارات و بانک‌های استان خوزستان را کاهش دهد؛ اما با این راهکار نیز مدیریت مصرف در استان ناکام ماند و بسیاری از مناطق را با بی‌برقی مواجه کرده است.

 البته برخی از سازمان‌ها و ادارات که اصلی‌ترین مصرف‌کننده برق در استان خوزستان هستند مدیریت مصرف برق را نادیده گرفتند.

 این در حالی است که وزیر کشور در جلسه شورای معاونان وزارت کشور، استانداران سراسر کشور را مکلف به پیگیری صرفه‌جویی و نظارت بر نحوه مصرف آب و برق در دستگاه‌های اجرایی کرد و مقرر شد در صورت عدم رعایت صرفه‌جویی در دستگاه‌ها، استانداران نسبت به قطع آب و برق آن‌ها اقدام نمایند.

 در روزگاری که سونامی بی برقی اهواز را فراگرفته است، یادی کنیم از شهید جمهور فقید که تمام تلاش خود را با تقویت نیروگاه برقی انجام تا مردم بی برقی را نبینند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از