حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
در خوزستان راه‌اندازی شد؛

شعبه تخصصی شورای حل اختلاف کار و پیمان

شعبه تخصصی شورای حل اختلاف کار و پیمان

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه کار و پیمان، در راستای تحقق سند تحول و تعالی قضایی و برای گسترش و نهادینه‌کردن فرهنگ صلح و سازش روز چهارشنبه در اهواز افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی امروز چهارشنبه در آیین افتتاح شعبه تخصصی شورای حل اختلاف ویژه کار و پیمان اظهار کرد: شورای حل اختلاف خوزستان با اقداماتی همچون توسعه دفاتر صلح‌یار و راه‌اندازی دفاتر شورای حل اختلاف در بخش‌های مختلف گام‌های ارزشمندی را در توسعه صلح و سازش پرونده‌های قضایی و اختلافات برداشته است.

 وی با اشاره به کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی استان با ایجاد صلح و سازش افزود: ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، موضوعی ضروری و از اهداف مهم دستگاه قضایی است که باعث کاهش ورود چشمگیر پرونده‌ها به دادگاه‌ها و ایجاد امنیت و آرامش در استان شده است.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با راه‌اندازی شعبه ویژه رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما، قطعاً در آینده شاهد کاهش اختلاف بین جامعه کارگری و کارفرما و هدایت این اختلافات به سمت صلح و سازش خواهیم بود.
 امانت بهبهانی بیان کرد: گسترش و ترویج صلح و سازش آثار و برکات فراوانی در جامعه دارد و موجب تقویت امنیت و آسایش پایدار خواهد بود.

وی بر استفاده از ظرفیت کارگران در ترویج و گسترش صلح و سازش تأکید کرد و گفت: باتوجه‌به اهمیت گذشت و عفو در جامعه، به‌زودی برای جمعی از جامعه کارگری که در زمینه صلح و سازش توانمند هستند ابلاغ صلح یار صادر تا در این مسئله مهم به دستگاه قضایی کمک کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از