حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس اداره دامپزشکی بهبهان:

شناسایی و سوخت لاشه دام‌های مسموم شده

شناسایی و سوخت لاشه دام‌های مسموم شده

رئیس اداره دامپزشکی بهبهان گفت: پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر مسمومیت تعدادی از گوسفندان دامداری، بازرسان بهداشتی اداره دامپزشکی بهبهان در محل حاضر و با بررسی صورت‌گرفته علائم مسمومیت را شناسایی کردند.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خوزستان؛ امین زمانی پور روز شنبه اظهار کرد: پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر مسمومیت تعدادی از گوسفندان دامداری روستایی با کودهای کشاورزی و ذبح‌شدن تعدادی از آنها در یکی از روستاهای بهبهان، بلافاصله بازرسان بهداشتی اداره دامپزشکی بهبهان در محل حاضر و با بررسی صورت‌گرفته تعداد ۱۰ لاشه دام‌های کشتار شده به وزن تقریبی ۳۵۰ کیلوگرم با تشخیص علائم مسمومیت را شناسایی کردند.

 وی افزود: پس از تشخیص مسمومیت توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان بهبهان لاشه دام‌های کشتار شده برای معدوم‌سازی به کشتارگاه دام شهرستان منتقل و با نظارت کارشناسان بهداشتی و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور در کوره لاشه سوز معدوم شدند.

 رئیس اداره دامپزشکی بهبهان ادامه داد: برای پیشگیری از بروز مسمومیت دام، دامداران باید ضمن مدیریت صحیح تغذیه دام‌ها، از آلوده نبودن منابع آبی و غذایی دام‌ها به کودهای شیمیایی اطمینان حاصل کرده و به این طریق دسترسی دام‌ها به منابع شیمیایی به‌خصوص اوره محدود شود.

 زمانی پور بیان کرد: علائم مسمومیت مانند درد شکم، ایجاد کف در دهان و بینی، لرزش عضلات، ضعف و مرگ می‌تواند ظرف تنها چند دقیقه پس از مصرف کود اوره رخ دهد.

 وی به دامداران توصیه کرد برای کاهش موارد مرگ‌ومیر باید دام‌هایی که شرایط مناسبت تری دارند را برای درمان سریع به مراکز درمانی دامپزشکی منتقل کنند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از