حالت تاریک
دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403
با شهدا؛

شهادت مایه افتخار است

شهادت مایه افتخار است

شهید مسعود حیاتی در وصیت‌نامه خود می‌نویسد: ای مادر عزیز و مهربانم، مقاوم و استوار باشید و هیچ‌وقت ناراحت نباش که فرزندت شهید شده است؛ بلکه افتخار کن زیرا که شهادت مایه افتخار است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ شهید مسعود حیاتی هشتم مرداد ۱۳۴۴، در شهرستان شوشتر دیده به جهان گشود. پدرش جواد (فوت ۱۳۵۷) در شرکت نفت کارگری می‌کرد و مادرش فاطمه نام داشت. دانش‌آموز دوم متوسطه در رشته ریاضی بود. به‌عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. هشتم آذر ۱۳۶۰، در بستان بر اثر اصابت گلوله و ترکش به شهادت رسید. مزار وی در گلزار شهدای شهرستان اهواز واقع است.

متن وصیت‌نامه شهید مسعود حیاتی:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه (سوره فجر، آیه ۲۷و ۲۸)

ما هم از خدا می‌خواهیم که ما را موفق به شهادت و سعادت همیشگی کند.

 ای ملت شهید پرور، من فرزند آب و خاک ایران و فرزند اسلام می‌باشم و اینک در صف مجاهدمردان با ایمان و با تقوا با صدا می‌جنگم و در راه خدا، مکتب و قرآن سخت می‌جنگم. من با خون رنگین خود از  قرآن نگهبانی می‌کنم، پس ای ملت ایران نکند در فراغ من اشک و یا گریه کنید. مادر و خواهر و برادرم را دلداری دهید.

خون خود را نثار این انقلاب می‌کنیم

ای امام امت، ای شیرمرد ایران ما مثل مردم بی‌وفای کوفه نیستیم که در کوفه حضرت مسلم ( ع) و در صحرای کربلا امام حسین (ع) را تنها گذاشتند. امام ما، همه ما برای کوچک‌ترین فرمان تو آماده‌ایم و اگر لازم باشد خون خود را نثار این انقلاب می‌کنیم. تا دین اسلام جاودانه شود و همیشه پابرجا بماند.

ای امام امت تو خود می‌دانی که ما آماده شهادتیم پس تو هم برای ما دعا کن شهید شویم.

پشتیبان رهبر باشید

ای ملت شهیدپرور ایران همواره و برای همیشه از امام امت خمینی بت‌شکن پشتیبانی کنید و از لاک خود بیرون بیایید و به زندگی از دید دیگری نگاه کنید. زیرا که این زندگی که شما می‌کنید به قول قرآن مزرعه‌ای است برای آخرت پس سعی کنید که کارهای نیک انجام دهید.

شهادت مایه افتخار است

ای مادر عزیز و مهربانم، مقاوم و استوار باشید و هیچ‌وقت ناراحت مباش که فرزندت شهید شده است؛ بلکه افتخار کن زیرا که شهادت مایه افتخار است نه ناراحتی و ننگ.

خواهرانم شما نیز صبر زینب را وارد روح و جسمتان کنید، زینب‌وار خروشان و شجاع باشید و از دین اسلام محافظت کنید و با رفتار نیک بر دهان یاوه‌گویان هرزه بزنید و زبان آنها را ببندید و مهلت نفس کشیدن به آنها ندهید.

مادیات را رها کنید و به معنویات توجه کنید

 در پایان از تمام خانواده‌ام می‌خواهم مرا حلال کنند و شما برادرانم از اینکه مرا راهنمایی کردید کمال تشکر را دارم و از شما می‌خواهم مادیات را رها نموده و به معنویات توجه کنید. تنها یک درخواست دارم که مرا در جوار برادر شهیدم احمد جمشیدی مرا به خاک بسپارید.

خداوندا تو را به یگانگی‌ات قسم می‌دهم، شهادت در راه دین اسلام را نصیبم کن. پروردگارا گناهانم را ببخش و مرا در صف شهدا قرار ده. 

به‌درستی که خدا خریداری می‌کند از مؤمنان جان و مالشان را به بهای بهشت. سوره توبه آیه ۱۱۱

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از