حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
«رهیاب» گزارش می‌دهد؛

سفارش شهدا به ملت ایران

سفارش شهدا به ملت ایران

به عبارتی به‌ازای هر صندلیِ مدیران ۷۳ شهید داده‌ایم؛ بسیاری از آنها تأکید کرده‌اند که برای حفظ کشور و استقلال و آزادی، گوش‌به‌فرمان رهبری باشیم و در انتخابات به‌عنوان یک وظیفه شرعی شرکت کنیم.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ شهید قاسم سلیمانی اعتقاد داشت که؛ سپاه ورای جناح‌بندی‌های سیاسی و بالاتر از آنهاست. یعنی نه حامی و نه مخالف آن‌ها بود. می‌گفت یک نظامی باید به‌نظام تعلق خاطر داشته باشد، نه به حزب سیاسی.

 شهید بهشتی می‌گوید: اگر چنان‌چه در ایام انتخابات من به‌عنوان «حزب جمهوری اسلامی» یک کاندیدایی را برای شما معرفی اما یک کاندیدای دیگری وجود دارد که اصلح می‌باشد، باید بدانید من که «دبیرکل حزب جمهوری اسلامی ایران» هستم به شما می‌گویم که به کاندیدای اصلح رأی بدهید.

 شهید حسن باقری می‌گوید: بدانید هر رأی که شما به صندوق می‌ریزید مشت محکمی است که به دهان ضدانقلاب و دشمنان آمریکایی می‌زنید و یک‌قدم آن‌ها را وادار به عقب‌نشینی می‌کنید.

در وصیت شهید اسدالله حبیبی آمده است: هر کس به‌اندازه توانایی خویش احساس مسئولیت کند. در انتخابات با هوشیاری تمام به تقویت اسلام بپردازید. مبادا بگویید چیزها گران شده یا اجناس کم است و هی نگویید انقلاب برای ما چه کرده، بگویید ما به‌عنوان یک شیعه امام‌زمان (عج) چه کاری برای انقلاب و امام‌زمان (عج) کرده‌ایم.

 شهید علی طباطبایی در وصیت‌نامه‌اش، بیان می‌کند: ای مردم در صحنه باشید و افرادی را انتخاب کنید که ثمره خون شهیدان را پایمال نکنند که در این صورت شما مسئول خواهید بود.

 در وصیت شهید علی گودرزی آمده است: مواظب ضربه منافقین باشید. این‌ها در نهادها، انتخابات در اجتماعات نفوذ می‌کنند و ضربه می‌زنند. امام عزیزمان فرمودند خطر منافقین از کفار بدتر است.

 شهید محمدعلی قیصری می‌گوید: در انتخابات شرکت کنید که تکلیف الهی است. رأی شما دفاع از اسلام و قرآن است و مواظب باشید به کسانی که برای شهرت و قدرت خود را مطرح ساخته‌اند رأی ندهید.

 شهید عباس جوشقانی حسین‌آبادی بیان می‌دارد: خوب دقت نمایید به چه کسی رأی می‌دهید که اگر خطا کنید روز قیامت جوابگوی خون شهیدان خواهید بود.

 خداوند نیز در سوره رعد آیه ۱۱ دراین‌خصوص می‌فرماید:

 ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم خدا سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهد مگر زمانی که خودشان تصمیم بگیرند که سرنوشتشان را تغییر دهند و در آیه ۴۳ سوره نحل در خصوص افرادی که نمی‌دانند باید به چه کسانی رأی بدهند می‌فرماید: فاسئلوا اهل الذکر ان کنتم لا تعلمون، اگر نمی‌دانید از اهل آن بپرسید. و در سوره حجرات آیه 6 در مورد کسی که از او سئوال می‌کنید می‌فرماید: یَا أَییُهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَییَنُوا أَن تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَیٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ، ببینید که عادل است یا فاسق.

 قرآن برای همه زمان‌ها نازل شده است و برای هر دردی درمانی دارد و سرگذشت پیشینیان را به ما یاد آوری می‌کند و تذکر می‌دهد که:

  أَعِزَّةٍ عَلَی الْکافِرِینَ یُجاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَ لا یَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ " (مائده – ۵۴)

کسی را برای حکمرانی و سپردن مسئولیت به او انتخاب کنید که؛ نسبت به مؤمنان نرم و فروتن و در برابر کافران سرسخت و قاطع هستند و در راه خدا جهاد می‌کنند و از ملامت هیچ ملامت کننده‌ای نمی‌هراسند.

 سخن آخر این‌که؛ انتخابات را به‌عنوان یک مسئولیت؛ وظیفه شرعی و دینی نگاه کنیم با وضو و با نیت رأی خود را به صندوق بیندازیم؛ به نیت شهدا هر کس رأی خود را به نام یک شهید به داخل صندوق رأی بیندازد. که: شهدا زنده و شاهد اعمال و نیات ما هستند. وَلَا تَحۡسَبَنَّ ٱلَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ ٱللَّهِ أَمۡوَٰتَۢاۚ بَلۡ أَحۡیَآءٌ عِندَ رَبِّهِمۡ یُرۡزَقُونَ

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از