حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
معاون سیاسی استاندار در گفتگو با «رهیاب»:

شهید رئیسی تراز خدمت ریاست‌جمهوری را بالا برد

شهید رئیسی تراز خدمت ریاست‌جمهوری را بالا برد

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: شهادت انسان‌های بزرگی که خالصانه خدمت می‌کنند تأثیر بسیاری در گفتمان‌سازی و مکتب‌سازی دارد همان‌گونه که شهید جمهور مکتب جدیدی را در مدیریت و خدمت بنا نهاد.

عبدالله شهاوند در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان گرامی‌شان در حادثه سقوط بالگرد اظهار کرد: از خداوند می‌خواهیم برکات این شهادت را به بهترین شکل نصیب نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم عزیز و شریف ایران کند. 

وی با اشاره به اینکه در اسلام آمده است هر زمان عالمی فقیه، فوت کند در اسلام رخنه و حفره‎ای ایجاد می‎شود که هیچ چیزی نمی‎تواند جای آن را پر کند، افزود: قطعاً شهادت آیت‌الله رئیسی، ریاست‌جمهوری اسلامی ایران ثلمه بزرگی است. ایشان برای ما یک افتخار بود و امیدواریم که بتوان فقدان این شهید عالی‌قدر را جبران کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: شهادت انسان‌های بزرگی همانند حاج قاسم سلیمانی و آیت‌الله رئیسی که خالصانه خدمت می‌کردند تأثیر بسیاری در ظرفیت گفتمان‌سازی و مکتب‌سازی دارد. همان‌طور که حاج قاسم روحیه مقاومت را در منطقه بالا برد و الگویی تأثیرگذار برای جبهه مقاومت بود و این موضوع ایشان را برای همیشه در تاریخ ماندگار کرد، آیت‌الله رئیسی نیز مکتب جدیدی را در مدیریت و خدمت بنا گذاشت و تراز خدمت در جایگاه ریاست‌جمهوری را بالا برد.

شهاوند ادامه داد: ترویج مکتب خدمت نه‌تنها نقشه راهی برای مدیران در دستگاه اجرایی و غیراجرایی شد؛ بلکه اتحاد، همگرایی و همدلی بین مردم، اقوام و سلایق مختلف ایجاد کرد که نمونه آن را در مراسم تشییع میلیونی شهدای خدمت شاهد بودیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که شهید رئیسی را فردی خستگی‌ناپذیر دانستند، عنوان کرد: ایشان با شوق وافری به مردم خدمت می‌کرد و این موضوع را از ۴۹ سفر استانی و ۲۸ سفر خارجی‌شان می‌توان درک کرد. اینکه رئیس‌جمهور کشور در طول سه سال خدمت خود برای پیگیری مشکلات استان ما هشت بار به خوزستان سفر کند و در اجتماع مردم نیز فریاد سر دهد که برای رفع مشکلات اگر نیاز باشد ۷۰ بار به این استان خواهم آمد، نشان از دغدغه‌مندی ایشان داشت. 

معاون استاندار با بیان اینکه شهید جمهور خدمت‌گذاری صمیمی، مخلص و مردمی بود، بیان کرد: سفرهای ایشان فقط به مراکز استان محدود نمی‌شد و به مناطق صعب‌العبور و دوردستی که نیاز به ساعت‌ها پیاده‌روی برای رسیدن به آنجا داشت نیز سرکشی می‌کرد تا محرومان را از نزدیک ببیند و به صحبت‌های آنان گوش فرادهد که نشان از اخلاص عمل و جلب رضایت خداوند داشت.

شهاوند گفت: آیت‌الله رئیسی در مناظرات ریاست‌جمهوری الگوی ادب بودند و حتی زمانی که بعضی رقبا قصد تخریب وی را داشتند، ایشان سکوت اختیار کردند. هرگز و در تمام امور شاخص‌های الهی و دینی را کنار نمی‌گذاشت و همواره جانب ادب و احترام را حتی در برخورد با منتقدان رعایت می‌کردند. 

وی افزود: شهید رئیسی در دوران ریاست بر قوه قضائیه روحیه فسادستیزی داشت و در دوران ریاست‌جمهوری نیز تمام تلاش خود را برای جلوگیری از فساد انجام داد و با بیان اینکه در این دولت حتی یک مورد فساد هم زیاد است فسادستیزی را محوری‌ترین رویکرد دولت خود می‌دانست.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان اظهار داشت: یکی از زیباترین صحنه‌هایی که در طول ریاست‌جمهوری آیت‌الله رئیسی پیش آمد، دفاع از ساحت مقدس قرآن کریم بود. پس از آن که عده‌ای جاهل و معاند قرآن را در برخی کشورهای اروپایی به آتش کشیدند، رئیس‌جمهور ما در محل سازمان ملل در مقابل نگاه تمام دنیا به نشانه محکومیت این اقدام، قرآن را به دست گرفت و جملاتی را در وصف قرآن گفت که شاه‌بیت این گفتار جمله «قرآن هرگز نمی‌سوزد» بود.

شهاوند بیان کرد: خادم‌الرضا، خادم راستین ملت ایران بود و در نهایت عاقبت‌به‌خیر شد و مزد مجاهدت‌های شبانه‌روزی خود را از خداوند دریافت کرد و به مقام شهادت نائل آمد و در مراسم تشییع با حضور میلیون‌ها نفر از مردم قدرشناس نستوه ایران بدرقه شد و در جوار مضجع شریف حضرت رضا (ع) آرام گرفت. 

وی ادامه داد: پیام‌های تسلیت، اعلام عزای عمومی، حضور گسترده مقامات خارجی در مراسم تشییع و سکوت به احترام مقامات ایرانی از سوی کشورهای دیگر در نوع خودش کم‌نظیر بود و نشانگر عملیِ اعتبار و ارتقای روابط و جایگاه بین‌المللی ایران در جهان است.

معاون استاندار خوزستان عنوان کرد: طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در صورت فوت رئیس‌جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور با موافقت رهبری اختیارات و مسئولیت‌های وی را بر عهده می‌گیرد و شورایی متشکل از رئیس مجلس و رئیس قوه قضاییه و معاون اول رئیس‌جمهور موظف است ترتیبی دهد که حداکثر ظرف مدت پنجاه روز رئیس‌جمهور جدید انتخاب شود. 

شهاوند تصریح کرد: از همان روزهای ابتدایی هر سه قوه جلسات مربوطه را تشکیل دادند و کلیات انتخابات را مصوب کردند و ابلاغیه‌های لازم به استان‌ها داده شد. به همین منظور در استان خوزستان نیز، هم‌زمان با برگزاری مراسم‌های سوگواری برای رئیس‌جمهور شهید و فقید کشورمان، اقدامات و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری پیگیری و انجام شد. هیأت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در استان تشکیل شد.

وی ادامه داد: باتوجه‌به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در ماه‌های اخیر آمادگی کافی و لازم برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در استان وجود دارد. اقداماتی همچون سامان‌دهی شعب، فراهم‌کردن ملزومات شعب، تعرفه‌ها و صندوق‌های رأی در حال انجام است. 

معاون استاندار طبق بیانات مقام معظم رهبری انتخابات را حول چهار محور سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت دانست و گفت: ما این اطمینان را مردم شریف خوزستان می‌دهیم که تمام توان و ظرفیت خود را برای تحقق مولفه‌های سلامت و امنیت انتخاباتی به کار می‌گیریم؛ اما کلید اصلی یک انتخابات باشکوه مشارکت و حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی و انتخاب فرد اصلح و شایسته است.

شهاوند ادامه داد: در طی مدت‌زمان مقرر شده افراد مختلفی از طیف‌های اصول‌گرا و اصلاح‌طلب نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شدند. پس از طی مراحل قانونی و تأیید صلاحیت داوطلبین توسط شورای نگهبان، این افراد وارد عرصه رقابت خواهند شد؛ اما آنچه حائز اهمیت است و باید تبیین شود ویژگی‌های رئیس‌جمهور آینده است. 

وی معیارهای رئیس دولت آینده را برشمرد و گفت: دارابودن درجات بالایی از تقوا و معنویت، توجه و التزام مؤمنانه به فرمایشات مقام معظم رهبری، روحیه ایستادگی در برابر قدرت‌های زورگوی عالم و نظام استکباری، مردمی‌بودن و صمیمیت به‌ویژه با قشرهای ضعیف و کم‌برخوردار جامعه، سلامت اقتصادی، فسادستیزی و شجاعتِ برخورد با تباهی‌ها برخی از شاخصه‌های مهم و حیاتی است که باید در وجود رئیس‌جمهور آینده نهادینه باشد.

معاون استاندار با بیان اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب پویا و مترقی شیعی و رویش‌زا است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی جریان‌ساز، گفتمان ساز و شخصیت ساز است. مکتب امام خمینی و انقلاب اسلامی انسان‌های بزرگی را پرورش دادند که در عرصه‌های داخلی و بین‌الملل و در زمینه‌های مختلف سیاسی، علمی، مدیریتی و شخصیتی تأثیرگذار بودند همان‌طور که شهید رئیسی ذیل مکتب انقلاب اسلامی و حضرت امام از جمله رویش‌های بسیار با ارزشی بودند که عاقبت‌به‌خیر شدند و برگ زرین دیگری بر تاریخ انقلاب اسلامی افزودند. 

شهاوند با اشاره به وعده‌های تبلیغاتی شهید جمهور در زمان مناظراتشان گفت: گرچه شهید رئیسی در طول مدت فعالیتشان در قوه مجریه تمام تلاش خود را کردند و پیگیری‌های لازم برای تحقق وعده‌هایشان صورت گرفت؛ اما بعضی از این وعده‌ها به‌طور کامل محقق شدند و بعضی موارد نیاز به زمان داشتند به‌عنوان مثال در استان خوزستان پروژه‌های بزرگی مانند طرح شبکه فاضلاب اهواز که بیش‌از ۳۰ سال بود پیشرفت خاصی نداشت، باروی کار آمدن دولت سیزدهم و عزم جدی آنان در رفع مشکلات و طی سفر رئیس‌جمهور شهید به استان خوزستان هدفمند دنبال شد و در سطح کلان‌شهر اهواز پیشرفت فیزیکی به ۶۱/۵ درصد رسید. البته در حوزه‌های نفتی، راه‌آهن و راه و شهرسازی نیز در این دولت شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در سطح استان بودیم.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به زیرساخت‌های بسیار خوبی که انجام شد امیدواریم نیازمندی‌های اساسی استان در دولت آینده پیگیری شود و مصوبات موجود حتماً محقق شوند.

 

شهید رئیسی تراز خدمت ریاست‌جمهوری را بالا برد
شهید رئیسی تراز خدمت ریاست‌جمهوری را بالا برد
شهید رئیسی تراز خدمت ریاست‌جمهوری را بالا برد
شهید رئیسی تراز خدمت ریاست‌جمهوری را بالا برد
شهید رئیسی تراز خدمت ریاست‌جمهوری را بالا برد
شهید رئیسی تراز خدمت ریاست‌جمهوری را بالا برد
شهید رئیسی تراز خدمت ریاست‌جمهوری را بالا برد

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از