حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
باشهدا؛

شهید موسویان نژاد از اسارت تا شهادت

شهید موسویان نژاد از اسارت تا شهادت

شهید سید رحیم موسویان نژاد از همان کودکی علاقه بسیار زیادی به کمک کردن به مردم داشت، پس از اتمام درس طلبگی و در لباس بسیج مردمی در صف اول قرار گرفت و هر جا داد مظلومی را می شنید برای کمک رسانی حاضر بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛شهید سیدرحیم موسویان نژاد در دوم فروردین ماه ۱۳۳۱ در خانواده‌ای سنتی و مذهبی در شهرستان دشت آزادگان دیده به جهان گشود و دارای دو برادر وسه خواهر بود.
 
وی از همان کودکی علاقه بسیار زیادی به کمک کردن به مردم داشت در بسیج و حوزه علمیه مشغول به کار شد.
 
شهید موسویان نژاد پس از اتمام درس طلبگی، در لباس بسیج مردمی در صف اول قرار گرفت و هر جا داد مظلومی را می‌شنید برای کمک رسانی حاضر بود.
 
این شهید والامقام در سال ۱۳۵۹ بر اثر بمباران هوایی مادر و برادرش به شهادت رسیدند و در سال ۱۳۶۰ به طور رسمی در بخش حراست جهاد سپاه پاسداران مشغول به کار شد و در طول هشت سال جنگ تحمیلی در عملیات‌های متعددی شرکت کرد و از خدمات رسانی در پشت جبهه نیز دریغ نداشت.
 
وی در دوره‌های عملیات امام مهدی (عج) حضور داشت و در سال‌های آخر در عملیات والفجر به اسارت نیرو‌های بعثی درآمده و بعد از ۴۰ روز اسارت به وطن بازگشت.
 
شهید سید رحیم موسویان نژاد به خدمت خود در سپاه ادامه داد تا در ۲ آبان ماه ۱۳۷۵ و حین جابجایی مهمات باقیمانده از جنگ بر اثر انفجار به فیض شهادت نائل آمد.
 
پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از