حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
رئیس اداره منابع طبیعی دزفول مطرح کرد:

صدور رأی رفع تصرف اراضی ملی دزفول

صدور رأی رفع تصرف اراضی ملی دزفول

رئیس اداره منابع طبیعی دزفول گفت: قاضی دادگاه حوزه قضائی سردشت پس از انجام تحقیقات قضائی و مراحل قانونی علاوه بر رفع تصرف اراضی ملی رأی به تهیه اقلام فرهنگی در راستای برگزاری و ترویج نمازجمعه جایگزینی از مجازات حبس صادر کرد.

 به گزارش خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی دزفول؛ محمد شفیعی زاده اظهار کرد: قاضی خوش‌فکر دادگاه حوزه قضائی سردشت به دنبال شکایت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول مبنی بر تصرف ۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی بخش سردشت شهرستان دزفول پس از انجام تحقیقات قضائی و طی مراحل قانونی علاوه بر رفع تصرف اراضی ملی رأی به تهیه اقلام فرهنگی در راستای برگزاری و ترویج نمازجمعه به جایگزینی از مجازات حبس صادر کرد.

وی ضمن تشکر از آقای فتاحی، رئیس حوزه قضایی سردشت در خصوص صدور این رأی افزود: از زمان آغاز به کار حوزه قضایی سردشت تا کنون آرای متعددی به جایگزینی از حبس در راستای حفاظت و صیانت و توسعه و ترویج فرهنگ منابع طبیعی صادر شده که از این قبیل می‌توان به آرای متعدد خرید و کاشت نهال و همچنین نصب و رنگ‌آمیزی تابلوهای ترویجی منابع طبیعی اشاره کرد.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت: مجازات حبس به دلیل آسیب‌زا بودن، ایجاد هزینه‌های اقتصادی بر دوش دولت و مشکلات عدیده در خانواده مجرم، نمی‌تواند هدف عالی نظام عدالت کیفری که اصلاح و درمان مجرمین است را در خصوص مجرمین کم‌خطر برآورده نماید بدین لحاظ امروزه دستگاه‌های عدالت کیفری در دنیا با حفظ قواعد بازدارندگی مجازات‌ها به دنبال تعیین مجازات‌های جایگزین حبس هستند. در کشور ما نیز به استناد مفاد فصل نهم قانون مجازات اسلامی قضات می‌توانند با رعایت آیین‌نامه ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی مرتکبان جرائم را به مجازات‌های جایگزین حبس از جمله انجام خدمات عمومی رایگان محکوم کنند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از