حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
صرف ۲/۵ همت در حوزه زیرساخت
معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

صرف ۲/۵ همت در حوزه زیرساخت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال قریب به ۲/۵ همت از اعتبارات راهداری برای زیرساخت‌های جاده‌های اربعینی هزینه شده است.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ داریوش امانی عصر امروز شنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری در همه زمینه‌ها از جمله زیرساخت‌ها که جاده‌های اربعینی هستند، داشته‌ایم و کارهای خوبی صورت گرفته است.

 وی با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای معمولاً پس از اتمام اربعین برنامه‌های جدید و اهداف تازه‌ای برای اربعین سال آینده برنامه‌ریزی می‌کند، افزود: باتوجه‌به اینکه در دو بخش نگهداشت زیرساخت‌ها و رفع مسائل و مشکلات جاده‌های اربعینی منتهی به پایانه‌های مرزی و همچنین محوطه پایانه‌های مرزی مأموریت داریم؛ اما با وجود گرمای بسیار زیاد هوا باید تمهیداتی فراهم شود تا از زمانی که زائران وارد کشور می‌شوند تا سوارشدن به ناوگان حمل‌ونقل عمومی، در تونل‌های سرد خنک مسیر خود را طی کنند.

 معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: زیرساخت‌های پایانه‌ها، بازسازی سرویس‌های بهداشتی و گیت‌های ورود و خروج و همچنین افزایش آن‌ها جز برنامه‌های سازمان است.

 امانی با اشاره به اینکه امسال قریب به ۲/۵ همت از اعتبارات راهداری برای زیرساخت‌ها هزینه شده است، بیان کرد: در جلسات ستاد اربعین اعلام کرده بودیم باتوجه‌به مسائل و مشکلات موجود در بخش حمل‌ونقل مسافر، کمبودهایی داریم. طبق مصوبه ستاد قریب به ۶ هزار ناوگان عملیاتی نیاز بود که مقرر شده بود دستگاه‌های مختلف از ظرفیت‌های خود به سازمان راهداری کمک کنند، این مسئله به میزان اندک انجام شد؛ اما طبق مصوبات نبوده است.

 وی ادامه داد: تا این لحظه زائرانی که از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده کرده‌اند مسئله و مشکل خاصی نبوده و بنده از رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر که با وجود همه مشکلات و کمبودهایی که دارند، هرساله عاشقانه‌تر از سال گذشته در کنار ما و زائران هستند و به این جابه‌جایی کمک می‌کنند، سپاسگزارم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در مدت زمان یک ماه، اربعین حسینی، آخر ماه صفر و سفر مشهدالرضا را داریم، اظهار کرد: در این ایام قریب به ۸/۵ میلیون جابه‌جایی صورت می‌گیرد که جز حمل‌ونقل‌های بزرگ دنیا است، بسیاری از کشورهایی که توانمند هستند هم این مسئله را ندارد؛ اما ما با امکانات موجود کار را به خوبی انجام می‌دهیم.
 
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از