حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
برای آموزش حوزه فناوری به دانش‌آموزان؛

صنایع در تجهیز مدارس ورود کنند

صنایع در تجهیز مدارس ورود کنند

مدیر کل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه ریزی شده تا دانش آموزان در دوره اول متوسطه با نرم افزار کراس و پایتون که در حوزه ساخت هوش مصنوعی است، آشنا شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛ حمید یزدانی روز چهارشنبه در نشست اقتصاد دیجیتال در محل سرسرای استانداری خوزستان با بیان ۲۰۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد، اظهار کرد: دولت همواره برای برگشت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش در تلاش است.

وی افزود: خوزستان  نیز جز پنج استان کشور با آمار بالای بازمانده از تحصیل است البته  بیشترین تلاش را برای برگشت این دانش‌آموزان به کلاس درس دارد.

مدیر کل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: خوزستان جز چهار استان کشور است که در حوزه آموزش هوش مصنوعی و کدنویسی به دانش‌آموزان بهترین عملکرد را داشته است.

وی از شرکت‌های دانش بنیان برای همکاری با آموزش و پرورش به منظور تربیت نیروی متخصص در حوزه فناوری درخواست همکاری کرد و افزود: تمام دنیا به سمت استفاده از هوش مصنوعی حرکت می‌کند و باید دانش‌آموزان نیز با این علم آشنا شوند.

یزدانی گفت: دفتر متوسطه اول با توجه به ماموریت‌هایی که برعهده دارد ازجمله  بحث استعدادیابی، هدایت تحصیلی و هویت یابی در تلاش است تا بتواند دانش آموزانی که با اصطلاحات مختلف شناخته می‌شوند مانند دانش آموزان نسل زد، آلفا و ... را برای آینده تربیت کند.

وی افزود: یکی از نقاط بسیار روشنی که برای این دانش آموزان متصور هستیم این است که  پیرو فرمایش مقام معظم رهبری باید جزو ده کشور برتر باشیم بنابراین برنامه ریزی شده است تا دانش آموزان در دوره اول متوسطه با نرم افزار‌های مختلف از جمله نرم افزار کراس و نرم افزار پایتون  که در حوزه ساخت هوش مصنوعی است، آشنا شوند و به نحوی کار کنند تا بتوانند در پایه نهم  که پایتون رو تکمیل کردند کسب درآمد نیز داشته باشند.

مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: این افق روشنی است که برای کشور مطالبه می‌کنیم و اگر می‌خواهیم جزو ده کشور اول هوش مصنوعی باشیم باید در این زمینه فعالیت‌های موثر و دقیقی را داشته باشیم.

 یزدانی افزود: از ۲۷ هزار مدرسه  کشور حدود ۱۲ هزار مدرسه  به عبارتی از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش آموز یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز ما بطور کامل و دقیق تحت پوشش این برنامه‌ها قرار دارند.

او ادامه داد: اما لازم به ذکر است  مبحث پایتون باید در  کتاب کار و فناوری همه دانش آموزان  پایه هفتم، هشتم و نهم مبحث حتما تدریس شود  و دانش آموزان آن را  یاد بگیرند.

مدیرکل دفتر متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: در تلاش هستیم که تمام مدارس کشور را به این برنامه‌ها مجهز کنیم و امیدواریم که محقق شود.

در ادامه این نشست معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای توسعه اقتصادی دیجیتال کشور در وزارت ارتباطات کارگروهی تشکیل شده که مهم‌ترین موضوع مد نظر در این بخش تربیت نیروی متخصص است.

میثم عابدی افزود: ۱۰ استان در کشور برای اجرای این طرح به صورت پایلوت انتخاب شدند و از بخش خصوصی نیز  در این مسیر درخواست همکاری شده است.

وی گفت: پایان امسال ارزیابی در خصوص وضعیت آموزش اقتصاد دیجیتال به دانش‌آموزان انجام خواهد شد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تاکید بر تجهیز مدارس برای آموزش حوزه فناوری به دانش‌آموزان افزود: در استان صنعتی خوزستان انتظار می‌رود صنایع در تجهیز مدارس به منظور آموزش اقتصاد دیجیتال ورود کنند.

عابدی با بیان اینکه وزارت ارتباطات امسال ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال حوزه فناوری و دیجیتال اختصاص داده است افزود: متاسفانه استان‌ها درخواست زیادی برای استفاده از این فرصت به منظور توسعه مشاغل فناورانه و دیجیتالی ندارند.

وی با بیان اینکه این اعتبار از محل تبصره ۱۸ تامین شده است افزود: تزریق این‌منابع باید از مرکزیت خارج شود و برای توسعه مشاغل حوزه فناوری در استان‌ها توزیع گردد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: استفاده هوش مصنوعی توسعه نمی‌یابد مگر اینکه به سمت هوشمندسازی زیرساخت‌ها و تجهیزات در حوزه‌های مختلف تولید و آموزش حرکت شود.

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از