حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
نماینده قرارگاه جهادی وزارت کشور مطرح کرد:

طرح تکام رونق زندگی روستایی را فراهم می‌کند

طرح تکام رونق زندگی روستایی را فراهم می‌کند

نماینده قرارگاه جهادی وزارت کشور گفت: با اجرایی‌شدن این طرح بخشی از کمک به مجموعه‌ها توسط قوه مقننه و قضائیه صورت می‌گیرد و بخشی از پرونده‌های قضایی دچار تغییر خواهند شد ضمن اینکه فشار از نمایندگان مجلس نیز برداشته می‌شود.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ حسین مجتبی زاده شنبه در همایش اجرای طرح تکام در روستای صراخیه شادگان اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه، پیشرفت همه‌جانبه روستا، سکونت پایدار در روستاها و مهاجرت معکوس به روستاها، توانمندسازی روستاییان و بالفعل ساختن ظرفیت‌های مردمی در روستاها است.

 وی افزود: پایداری فرهنگی و اقتصادی کشور با پایداری روستاها محقق می‌شود و تلاش برای پایدارکردن همه این مقوله‌ها حرکت در مسیر توسعه کشور است.

 نماینده قرارگاه جهادی وزارت کشور و مجری طرح «تکام» گفت: با اجرایی‌شدن این طرح بخشی از کمک به مجموعه‌ها توسط قوه مقننه و قضائیه صورت می‌گیرد و بخشی از پرونده‌های قضایی دچار تغییر خواهند شد ضمن اینکه فشار از نمایندگان مجلس نیز برداشته می‌شود.

 مجتبی زاده بیان کرد: این طرح اقدامی بزرگ و ملی است که تحقق اهداف آن در گام نخست نیازمند معرفی این طرح به مدیران، دهیاران، بخشداران و مردم است.

 وی ادامه داد: همچنین تقویت و توانمندسازی تسهیل گران روستایی باهدف ایجاد حلقه ارتباطی بین جامعه روستایی و مسئولان در اولویت طرح تکام قرار دارد. ااین طرح در روستای صراخیه شادگان به‌صورت پایلوت اجرایی خواهد شد تا دیگر روستاهای این شهرستان با الگوبرداری از آن طرح را اجرا کنند.

در ادامه جمال صالح زاده  نیز در این همایش اظهار کرد: مهاجرت به شهرها آثار منفی اقتصادی مانند چالش اشتغال و حاشیه‌نشینی به دنبال دارد که جلوگیری از این آسیب در طرح تکام دنبال می‌شود.

 فرماندار شادگان  جمال صالح زاده بیان کرد: از آنجایی که مردم روستا از مسائل اقتصادی، مجوزهای اشتغال‌زایی و نحوه تغییر کاربری زمین برای احداث مشاغل و بازارهای تولید خود کم اطلاع هستند، تسهیل گران پس از آموزش و توانمندسازی به این جوامع در زمینه‌های مختلف کمک خواهند کرد.

 در این همایش بخشدار مرکزی و دهیاران شهرستان شادگان حضور داشتند.

 

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از