حالت تاریک
جمعه, 27 مهر 1403
طرح ۴۰ هزارهکتاری ایثارگران جفیر تعیین تکلیف شد

طرح ۴۰ هزارهکتاری ایثارگران جفیر تعیین تکلیف شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: مشکل واگذاری طرح ۴۰ هزارهکتاری ایثارگران جفیر پس از ۲۹ سال حل شد این طرح که یکی از پروژه‌های کلیدی کشاورزی در استان به شمار می‌رود.

  به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان؛ مجید نبی‌پور یکی از اولویت‌ها و وظایف مهم این سازمان را، حل مشکلات بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی عنوان و اظهار کرد: در این راستا جهت حل مسائل و مشکلات یکی از طرح‌های بزرگ واگذاری اراضی استان موسوم به طرح جفیر اقدامات مؤثری صورت گرفت.

 وی افزود: ۴۰ هزار هکتار اراضی موسوم به جفیر واقع در شهرستان‌های اهواز و هویزه به ۱۶ شرکت‌تعاونی تولید، ایثارگران و جانبازان جنگ تحمیلی جهت اجرای طرح زراعت و کشت علوفه در سال ۱۳۷۴ واگذار که به دلایل متعدد اجرای طرح با مشکل مواجه شد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: برای حل مشکلات ایثارگران از سال ۱۴۰۰ جلسات متعدد با سازمان امور اراضی کشور، استاندار و مسئولان استانی برگزار و سرانجام پس از حدود ۲۹ سال و با اتخاذ تدابیر لازم مشکلات طرح حل شد.

 نبی‌پور عنوان کرد: در حال حاضر ۱۳ تعاونی جهت عقد قرارداد به دفترخانه اسناد رسمی معرفی شدند و سه پرونده نیز به‌زودی به دفترخانه ارسال می‌شوند.

 بر اساس این گزارش اراضی کشاورزی جُفیر در قالب طرح محرومیت‌زدایی در سال ۱۳۷۴ به‌صورت واگذاری اجاره به‌شرط تملیک ۱۰ساله، به ایثارگران خوزستان که پس از جنگ شغل رسمی نداشتند، واگذار شد که با وقفه‌های ایجاد شده خانواده‌های ایثارگران خوزستان از زمان واگذاری تاکنون منتظر هستند این طرح کشاورزی به ثمر برسد.

 منطقه جُفیر در جنوب غرب خوزستان قرار دارد و حدود ۵۰ کیلومتری غرب اهواز واقع شده است.

انتهای خبر/

 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از