حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
درگفتگو با «رهیاب» مطرح شد؛

فاکتورهای مهم مکتب شهید سلیمانی

فاکتورهای مهم مکتب شهید سلیمانی

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: حاج قاسم سلیمانی یک استراتژیک بزرگ بود و جاذبه بی نظیری در میان امت اسلام و دافعه‌ای بزرگتر در برابر دشمنان داشت.

سردار سرتیپ حسن شاهوار پور در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی«رهیاب» پیرامون ویژگی‌های مکتب سردار سلیمانی اظهار کرد: شهیدسلیمانی نسبت به کشور، اسلام و مردم احساس وظیفه می‌کرد و خود را مدیون مستضعفان جهان اسلام می‌دانست و این خصلت بارز باعث شد تا وی در دل همه، عزیز و بلند مرتبه باشد.

وی با بیان اینکه محصول انقلاب اسلامی تربیت انسان‌هایی تراز شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید هاشمی، تقوی و ... است، افزود:  شهیدسلیمانی تربیت یافته مکتب امام راحل است از این رو به عنوان الگوی عملی مدیریتی و اجرایی باید راهش با همان کیفیت ادامه پیدا کند و از این طریق رسالت سنگین مدافعان حرم و شهید سلیمانی برای نسل‌های امروز و آینده تشریح شود تا دشمن هوس تعرض به ممالک اسلامی را نداشته باشد.

 فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان دیگر ویژگی بارز حاج قاسم را بی‌رغبتی او نسبت به دنیا عنوان کرد و گفت: او به دنیا پشت کرد و خداوند کاری کرد که ملت‌های جهان به سمت او بیایند، حاج قاسم معتقد بود هر چه دارد از شهدا است، همه ما نیز باید به‌مانند حاج قاسم پای دین خدا بمانیم.

وی بیان کرد: شخصیت سردار سلیمانی در کوران سخت حوادث انقلاب اسلامی شکل گرفت؛ او در ابتدای جوان به سپاه می‌پیوندد و سپس از کرمان به خوزستان می‌آید و آن غیرت شکوفا می‌شود.

سردار سرتیپ شاهوار پور با بیان اینکه سردار سلیمانی خود را برای حوادث پیش رو آماده کرده بود، ادامه داد: هر حادثه سختی که برای مردم پیش آمد، سردار سلیمانی برای رفع مشکلات مردم پیش قدم بود.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: شخصیت سردار سلیمانی طی دوران‌های سخت دفاع مقدس و در طولانی مدت، رشد یافت و دیگر شخصی مانند صدام برای او کوچک بود و باید با دشمن بزرگ‌تر وارد رقابت می‌شد.

وی عنوان کرد: سردار شهید در مبارزه‌ای که دشمن اصلی، آمریکا است وارد می‌شود؛ خود را عرضه می‌کند و یک منطقه را به هم وصل می‌نماید؛ خطوط ناپیوسته و منطقه را به یکدیگر متصل که تبدیل به جبهه مقاومت می‌شود.

سردار سرتیپ شاهوار پور گفت: لبنانی‌ها، سوری‌ها، عراقی‌ها، فلسطینی‌ها، افغانستانی‌ها، پاکستانی‌ها، یمنی‌ها؛ این جزایر مختلفی که همگی مشتاقند در نگاه شان که علیه استکبار دارند، وحدت داشته باشند، سردار سلیمانی آن‌ها را بهم وصل می‌نماید.

او ادامه داد: سید جمال الدین حسن آبادی چنین دیدگاهی داشت که جهان اسلام را به وحدت برساند که امام آن را کامل کرد، رهبری کامل‌تر کردند و در نهایت شهید سلیمانی کف میدان جهاد، این حلقه‌های ناپیوسته را بهم وصل کردند و امروز تبدیل به یک قدرت و دژ مستحکم شدند.

سردار شاهوار پور ادامه داد: اکنون استعمار نمی‌تواند مانند گذشته بر مردم مسلط شود و مردم با بیداری که پیدا کردند، اکنون روی پای خود می‌ایستند و از همین روز شهید سلیمانی شخصیتی دارد که هر کسی با آن آشنا شود، می‌تواند الگو بگیرد. امروز شخصیت سلیمانی در تاریخ ماندگار شده و هر چه می‌گذرد بیشتر به جامعه معرفی می‌شود.

وی گفت: سردار شهید سلیمانی همیشه جلوتر از زمان بود و جذبه روحی‌اش فوری به انسان منتقل می‌شد که حتی اگر در دشواری‌ها، کمک اندک بود، اما فرد متحول شده و حالش خوب می‌شد.

سردار سرتیپ شاهوارپور گفت: مکتب شهید سلیمانی می‌تواند راهنمای نسل جدید باشد تا در پیمودن ادامه مسیری که گام به گام آن رنگین به خون لاله‌های پرپر و بهترین فرزندان این دیار و یادگار فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌های بی شمار است، راه را گم نکنند.

پایان پیام/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از