حالت تاریک
شنبه, 06 مرداد 1403
رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان مطرح کرد:

فراهم‌شدن مقدمات آزادی مددجویان با قید وثیقه

فراهم‌شدن مقدمات آزادی مددجویان با قید وثیقه

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با قید وثیقه و ارفاقات قانونی مقدمات آزادی ۱۵ نفر از مددجویان کانون اصلاح و تربیت اهواز فراهم شد.

 به گزارش شبکه اطّلاع رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی توسعه حل اختلاف استان خوزستان؛ حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی اظهار کرد: یکی از اهداف و سیاست‌های کلان و حائز اهمیت دستگاه قضایی، تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر زندانیان تحت قرار و بلاتکلیف، بازدید اثرگذار و هدفمند قضات و مسئولان قضایی از زندان‌ها در جهت کاهش جمعیت کیفری است.

 وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و بر اساس دستورات رئیس‌کل دادگستری خوزستان، معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان، به همراه جمعی از معاونان خود، به‌منظور تعیین تکلیف هر چه سریع‌تر و بررسی مشکلات زندانیان، با حضور در کانون اصلاح و تربیت اهواز، از نزدیک با ۳۰ مددجو جوان و نوجوان این کانون چهره‌به‌چهره دیدار و ضمن بررسی پرونده‌ها و درخواست‌های قضایی آنان و هماهنگی با قضات در امور زندان‌ها، قید وثیقه و ارفاقات قانونی، مقدمات آزادی ۱۵ نفر از مددجویان را فراهم کردند.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در ادامه بیان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های قوه قضاییه در خصوص حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، یکی از برنامه‌های اثرگذار این معاونت در سال ۱۴۰۳، دیدار هفتگی و چهره‌به‌چهره با زندانیان است.

وی عنوان کرد: اولویت این دیدارها با زندانیانی که پرونده‌های در شورای حل اختلاف دارند و پس از بررسی درخواست و مشکلات آنان، دستورات مقتضی و راهنمایی‌های لازم ارائه خواهد شد. ای واگذاری به سرمایه‌گذاران یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این بخش است.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از