حالت تاریک
دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403
هشدار زرد هواشناسی؛

فردا سامانه جدید وارد خوزستان می‌شود

فردا سامانه جدید وارد خوزستان می‌شود

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بنا بر بررسی نقشه‌های هواشناسی، از اوایل لغایت اواخر وقت فردا چهارشنبه احتمال رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد متوسط و تندبادهای لحظه‌ای و ریزش تگرگ در مناطق مرتفع شرقی و شمالی استان وجود دارد.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی هواشناسی استان خوزستان؛ محمد سبزه زاری اظهار کرد: بنا بر بررسی نقشه‌های هواشناسی، از اوایل لغایت اواخر وقت فردا چهارشنبه احتمال رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد متوسط و تندبادهای لحظه‌ای و ریزش تگرگ در مناطق مرتفع شرقی و شمالی استان وجود دارد.

 محمد سبزه زاری افزود: با توجه به این پدیده احتمال لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی محدود معابر، جاری‌شدن روان آب، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال، تأخیر در پرواز و خسارت به محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

 مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت پیشگیری و کاهش خسارت‌های احتمالی از سوی دستگاه‌های مربوطه انجام و شهروندان به نکاتی از جمله توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و خودداری از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده توجه نمایند.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از