حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
فلسطین قطب‌نمای وحدت جهان اسلامی
در گفتگو با «رهیاب» مطرح شد؛

فلسطین قطب‌نمای وحدت جهان اسلامی

کارشناس امور بین‌الملل گفت: اتحاد جهان اسلام و مسلمانان در مسائل کلان و کلیدی، همان چیزی است که دشمنان بسیار از آن هراس دارند، چرا که این اتحاد برای منافع استعماری را به خطر می‌اندازد و موجب آگاهی مردم جهان می‌شود.

بهمن شهریاری در گفتگو با خبرنگار اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: بر خلاف همه شخصیت‌ها و دولت‌هایی که در هفت دهه اشغال فلسطین سعی کرده بودند با طرح دوگانه‌های عرب - عجم یا شیعه - سنی مسئله فلسطین را حداکثر یک موضوع عربی و ناسیونالیستی معرفی کنند رهبر انقلاب جمله راهبردی و تأثیرگذار امام راحل را که «روز قدس روز اسلام است» در پیشانی صحنه گفتمان خود قرار دادند تا به دنیای اسلام یادآوری کنند که فلسطین همچنان اولویت اول جهان اسلام و نه کشورهای عربی بوده و همه عرصه‌های دیگر رویارویی با نظام سلطه، فرع بر قضیه است و تنها کلید زوال سریع غده سرطانی اسرائیل؛ وحدت کامل جهان اسلام می‌باشد.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر دنیای اسلام از اتفاقات غزه بسیار متأثر شده است، افزود: به‌رغم اینکه در این رخداد عظیم هزاران نفر جان باخته‌اند و لطمات زیادی به مردم مسلمان غزه وارد شده اما فلسطین محور اتحاد جهان اسلام شده است.

این کارشناس امور بین‌الملل گفت: از پیروزی انقلاب تاکنون جمهوری اسلامی ایران فریادرس مردمان مظلوم فلسطین بوده، اما رژیم صهیونیستی با زیاده‌خواهی و حمایت‌های همه‌جانبه آمریکا، دولت‌های غربی و برخی از دولت‌های اسلامی به اشغالگری‌های خودشان بر پیکره مردم مظلوم فلسطین ادامه دادند.

شهریاری بیان کرد: عملیات طوفان‌الاقصی نه‌تنها واکنش مسلمانان جهان را در پی داشت؛ بلکه احساسات مردم دیگر کشورها هم نسبت به این جنایت برانگیخته کرد. مردم غزه تصمیم گرفتند که بعد از سالیان سال ظلمی که به آن‌ها وارد شده است را پاسخ دهند.

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی با وحشی‌گری به یکباره همه‌جا را بمباران کرد، خانه‌هایشان را ویران و حتی به بیمارستان‌ها هم حمله کردند.

شهریاری عنوان کرد: با این اتفاق مردم دنیا متوجه جنایات رژیم صهیونیستی شدند که اگر جنگ است باید رخ‌به‌رخ و عادلانه باشد نه به این شکل بنابراین باید گفت یک بیداری در ملت‌ها اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: مظلوم‌نمایی که در این سال‌ها رژیم صهیونیستی انجام می‌داد و دیگران را تروریست می‌خواند امروز تبدیل به تنفر مردم جهان شده که کدام رژیم سبب سلب آسایش مردم فلسطین در منطقه است.

کارشناس مسائل امور بین‌الملل در همین خصوص ادامه داد: امروز کشورهای عربی که روزی به دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل بودند حتی اگر در ظاهر هم باشد دست از روابط با رژیم منحوس صهیونیستی برداشتند، چراکه در غیر این صورت مقابل ملت‌های خودشان قرار می‌گرفتند.

شهریاری با بیان اینکه همه مسلمانان یک امت‌اند و جمهوری اسلامی ایران سیاست کلی خود را بر پایه اتحاد ملت‌های مسلمان قرار داده است.

کارشناس مسائل بین‌المللی گفت: بنابراین ملل مسلمان در برابر دولت متخاصم اشغالگر، به اتحادی رسیدند که این مسئله از لحاظ دیپلماتیک به کشورهای دیگر سرایت پیدا کرد و باعث شد آن‌ها هم نسبت به این موضوع موضع‌گیری کردند.

وی افزود: این اقدام هولناک با تمام تلفات انسانی که دارد؛ اما جلوه‌هایی از اتحاد در موضع‌گیری مسلمانان دارد. نگاه جهانی به جنایات اشغالگران، توجه به حقوق انسانی یک ملت و از همه مهم‌تر جمهوری اسلامی ایران توانسته این موضع را در طول عمر انقلاب نسبت به رژیم اشغالگر قدس حفظ کند.

کارشناس مسائل بین‌المللی ادامه داد: طی حمله وحشیانه اسرائیل به نوار غزه، خرابی‌ها و خسارات بسیاری به بار آمد همچنین تعداد زیادی از غیرنظامیان از جمله کودکان و زنان بی‌گناه به شهادت رسیدند؛ لذا رژیم کودک کش اسرائیل بداند که مردم غزه، فلسطین و لبنان تنها نیستند؛ بلکه همه کشورهای اسلامی و در رأس آنها ایران، حامی همیشگی ملت‌های مظلوم بوده و خواهد بود.

شهریاری با تأکید بر اینکه روز غزه، به‌عنوان نماد مقاومت و پایداری ملت مظلوم فلسطین و نابودی ابهت پوشالی اسرائیل منحوس شناخته می‌شود، افزود: علی‌رغم تمامی توطئه‌های نظام سلطه و استکباری و اشغال فلسطین توسط دشمن غاصب و نامشروع اما همه‌ام آزادی‌خواه اسلامی و عدالت‌طلبان جهان بیشتر از قبل از مردم مظلوم فلسطین حمایت خواهند کرد و تا فتح بیت‌المقدس آرام نخواهیم گرفت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از