حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
فلسطین کلید رمزآلود گشودن درهای فرج
در گفتگو با «رهیاب» مطرح شد؛

فلسطین کلید رمزآلود گشودن درهای فرج

نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان گفت: مسئله آخرالزمان بسیار برای دشمن مهم است که اتحاد کشورهای اسلامی را از بین ببرند و نگذارند ظهور محقق شود؛ اما با قضیه فلسطین سرتاسر جهان شاهد تغییر معادلات جهانی است.

آیت‌الله محسن حیدری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «رهیاب»؛اظهار کرد: مدت زمانی است که اخبار متأثرکننده از سرزمین‌های فلسطین اشغالی به گوش می‌رسد و تصاویر دلخراش از رسانه‌های جهان مخابره می‌شود. زنان و کودکان و مردم مظلوم فلسطین که قریب هفتادسال از خانه و کاشانه خود بیرون رانده و سرگردان شده‌اند.

وی افزود: صهیونیست‌ها پی‌درپی جنایت‌های جدیدی می‌آفرینند و منطقه را با بحران تازه‌ای روبه‌رو می‌کنند. کمتر روزی است که خبری از قتل و جرح و زندانی کردن جوان‌هایی مخابره نشود که به دفاع از وطن و کرامت خود برخاسته و به ویرانگری مزارع و خانه‌های خود اعتراض کرده‌اند.

آیت‌الله حیدری ادامه داد: یک و نیم‌میلیون جمعیت را محاصره کرده‌اند؛ اجازه نمی‌دهند دارو برود، نه می‌گذارند غذا برود، در آب آشامیدنی‌شان اخلال می‌کنند، در نیروی برقشان اخلال کرده‌اند، در رسیدن سیمان و مصالح ساختمانی برای اینکه ویرانی‌های جنگ را از بین ببرند، اخلال می‌کنند علاوه بر این‌ها به طور متناوب مردم بی‌دفاع را بمباران کرده‌اند.

نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان گفت: بنا بر نص قرآن اقدامات یهودیان و اسرائیلی‌ها نشان داد که منافق هستند و خداوند وعده داده است که منافقان را رسوا می‌کند؛ آیه ۶۸ سوره توبه «وَعَدَ اللَّهُ الْمُنَافِقِینَ وَالْمُنَافِقَاتِ وَالْکُفَّارَ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدِینَ فِیهَا» خیلی از جنایت‌کاران در طول تاریخ بودند که سرنگون شدند و اینها را چگونه رسوا کرد؟! تعبیر قرآن رسوایی در دنیا و آخرت است.

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه بسیاری از شهرهای فلسطین اشغالی از یک سو، جولانگاه جنایت‌کاران و جانیان عصر حاضر است؛ اما از سوی دیگر نمایشگاه باشکوهی از مقاومت و ایثار و ایمان و مبارزه و جهاد می‌باشد که

فرصتی است برای وجدان‌های خفته جهان تا به خود آیند و برای این وضعیت وخیم جهان به دنبال چاره و نجاتی باشند تا راه تکرار تراژدی سرزمین‌های اشغالی که ممکن است در این نزدیک در مقیاسی وسیع‌تر توسط جنایت‌کاران تکرار شود را ببندند.

وی عنوان کرد: فجایع امروز در سرزمین اشغالی بیشتر از قبل حاکمان مزدور و بی‌لیاقت کشورهای عربی را مفتضح و بی‌آبرو کرد زمانی که آن‌ها نه‌تنها تماشاگر کشتار مسلمانان بلکه به‌عنوان حامی و مشوق قاتلان صهیونیستی در این جنایت دست داشتند، دیگر کیست که در دنیای اسلام، نداند اکثر حاکمان دست‌پرورده غرب و مهره‌های استکبار جهانی هستند که در نهضت جهانی اسلام ابتدا باید از شرشان خلاص شد و آن‌ها را از پیش پای نهضت جهانی اسلام برداشت، این اندیشه که بخش مهمی از آن، دستاورد مقاومت مظلومانه غزه است را می‌توان به‌عنوان بخشی از فرایند نهضت جهانی اسلام دانست که حاصل شده است.

امام‌جمعه موقت اهواز ادامه داد: صحنه‌های دلخراشی که علی‌رغم سانسورهای امپراطوری رسانه‌ای به‌صورت پیوسته در طی این مدت از کودکان و مردم بی‌دفاع غزه در سراسر جهان پخش شد آن‌چنان خشم و تنفری در مردم جهان به وجود آورده که اگر زمینه‌های درگیری و جنگیدن برای مردم جهان فراهم شود، شاهد تقابل میلیونی و بلکه ده‌ها میلیونی مردم مسلمان و غیرمسلمان جهان با ظالمان و جنایت‌کاران جهانی خواهیم بود

وی بیان کرد: این آمادگی برای تقابل با ظلم و ظالم را باید پدیده‌ای مبارک دانست؛ زیرا هرچند در حال حاضر چنین زمینه‌ای برای جنگیدن مردم با ستمگران وجود ندارد؛ اما در آستانه ظهور و در هنگام قیام ملت‌ها به رهبری منجی آسمانی این زمینه فراهم خواهد شد و آمادگی قبلی نقش تعیین‌کننده‌ای در تسریع پیروزی خواهد داشت.

آیت‌الله حیدری اضافه کرد: چندین دهه است که ایران اسلامی پرچم مقابله مدبرانه با استکبار را برافراشته است و در برهه‌های مختلف نشان داده است که لیاقت رهبری و پرچم‌داری جهان اسلام و حرکت جهانی محرومان و مستضعفان را داراست و به‌خوبی از عهده این امر مقدس بر می‌آید.

وی ادامه داد: در جنگ اسرائیل خونخوار با سرزمین‌های اشغالی و سرمداری ملت و نظام ایران اسلامی بار دیگر این امر به اثبات رسید و در میان ملت‌های مسلمان که به چشم خود خفت و خواری حاکمان کشورهای عربی در برابر اسرائیل خون‌آشام را مشاهده کرده‌اند که دفاع جانانه و رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای تأثیر و جلوه دیگری داشت.

نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: این حقیقت به‌خوبی در روایات عصر ظهور بیان شده که انقلاب مردم مشرق‌زمین زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت بوده و آن حضرت با محور قراردادن امکانات و توان این انقلاب و به یاری لشکریان خدا، حرکت خود برای آزادسازی کشورهای مسلمان و قدس شریف را پایه‌گذاری خواهد کرد.

وی گفت: نقش بی‌بدیل جمهوری اسلامی در تبدیل‌شدن به رهبر جهان اسلام و تکیه‌گاه محور مقاومت به‌خوبی تحقق روایات عصر ظهور را نشان می‌دهد.

آیت‌الله حیدری بیان کرد: تحولات کنونی غزه و فلسطین و تأثیر شگرف آن در بیداری ملت‌ها و رسوایی نظام سلطه اشاره به فرمایشات امام خامنه‌ای (مدظله) دارد که در بیش از یک دهه قبل فرمودند: قضیه فلسطین کلید رمزآلود گشودن درهای فرج بر روی امت اسلامی است.

وی افزود: امروز جهان اسلام، بلکه سرتاسر جهان، شاهد تحولات بزرگی است که از تغییر معادلات جهانی خبر می‌دهد و توجه ملت ایران به این تحولات، از این نظر حائز اهمیت است. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از