حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403
«رهیاب» گزارش می‌دهد؛

قرار عاشقی به وقت عرفه +فیلم

امروز روزی است که سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع) با مناجات عاشقانه خود سجاده‌ای به وسعت هستی را باز کرد تا بندگان گناهکار خدا از درگاه الهی طلب استغفار کنند.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ امروز روزی است که سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) با مناجات عاشقانه خود سجاده‌ای به وسعت هستی را باز کرد تا بندگان گناهکار خدا از درگاه الهی طلب استغفار کنند.

 روز عرفه که مطابق با نهم ذی‌الحجه و روز قبل از عید قربان است، از روزهای بافضیلتی است که در این روز حجاج در نزدیکی مکه در منطقه‌ای به نام عرفات توقف کرده و بعضی از مراسم حج را به جا می‌آورند.

 روز عرفه، برای تقویت معرفت الهی و رابطه عمیق‌تر با خداوند و شناخت صفات جمال و جلال پروردگار، بسیار مناسب و مغتنم است و در این روز، به‌ویژه برای کسانی که در سرزمین عرفات و در مناسک حج حضور داشته باشند، سعادت مضاعفی خواهد بود.

 در روز عرفه، مخصوصاً دعا برای مؤمنان و دوستان بسیار سفارش شده است چه آنان که زنده‌اند و چه کسانی که از دنیا رفته‌اند.

 دعا و نیایش به درگاه ربوبی ویژگی بارز این روز بزرگ است و پیشوایان معصوم (ع) نیز با استفاده از موقعیت معنوی روز عرفه، مردم را به رازونیاز و تقویت پیوند با سرچشمه کمالات ترغیب و تشویق می‌کردند.

 امام حسین (ع) با استفاده از فضای معنوی روز عرفه در صحرای عرفات و در دامنه کوه جبل‌الرحمه مناجات زیبای خود را زمزمه کرده و آوای ملکوتی‌اش نه‌تنها در میان حاجیان خانه خدا در صحرای عرفات طنین‌انداز بود، بلکه دل‌های تمامی مشتاقان قرب الهی را تحت‌تأثیر قرار داده است.

 بسیاری از عاشقان اباعبدالله خود را به کربلای معلی می‌رسانند؛ زیرا کسی بتواند در روز عرفه، خود را به عرفات یا به کربلا برساند، بهترین مکان‌ها را برای دعا انتخاب کرده است و گویا این روز مختص به دعاست.

 سید بن طاووس قدس‌سره می‌گوید: روایاتی که درباره فضیلت زیارت امام حسین (ع) رسیده به حد تواتر است.

 شاید علت اختلاف روایات در مورد تعیین ثواب زیارت امام حسین علیه‌السلام است این باشد که ثواب آن به درجه زائران یا به کیفیت زیارت بستگی دارد، مثلاً با ترس از خطرهایی که ممکن است در راه زیارت باشد یا بدون آن یا با سایر ترجیحات.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از