حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
«رهیاب» از علل کمبود سیمان گزارش می‌دهد؛

چالش تولید سیمان قطعی‌برق است یا طمع دلالان

چالش تولید سیمان قطعی‌برق است یا طمع دلالان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: یکی از صنایعی که در استان بیشترین آسیب را از قطعی برق متحمل شده شرکت‌های سیمان هستند.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ سه کارخانه تولید سیمان در خوزستان وجود دارد که متوسط تولید سالانه سیمان در استان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن است.

مطابق بررسی میدانی انجام شده از برخی عاملان توزیع مصالح ساختمانی و سیمان در خوزستان، کاهش توزیع سیمان مهم‌ترین دلیل کمبود سیمان اعلام شده است.

به گفته مسئولان استان خوزستان شدت گرما در استان موجب شده برای جلوگیری از قطعی برق مصرف خانوار برق صنایع در زمان‌های مشخصی قطع می‌شود.

این اقدام هر ساله در تابستان باعث نارضایتی تولیدکنندگان و کاهش راندمان تولید شده است.

عاملان فروش سیمان در رامهرمز، مسجدسلیمان و بهبهان، علت کاهش توزیع سیمان توسط واحدهای تولیدی را قطع برق اعلام کردند.

حمیدرضا فلاح در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: دلیل اصلی افزایش قیمت این ماده ساختمانی، کمبود سیمان در بازار است.

وی افزود: متأسفانه در فصل تابستان با قطعی برق صنایع در استان روبرو هستیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: قطع‌ برق صنایع برای صرفه‌جویی، به تولیدکنندگان ضرر و زیان زیادی را وارد کرده است.

وی ادامه داد: یکی از صنایعی که در استان بیشترین آسیب را از قطعی برق متحمل شده شرکت‌های سیمان هستند.

فلاح بیان کرد: برنامه‌ریزی دقیقی برای حل این موضوع با همکاری معاونین استاندار و مجموعه شرکت توزیع برق منطقه‌ای داشته‌ایم و مقرر شد که حداقل جریان انرژی برای پایداری خط تولید تأمین شود.

وی افزود: ما برای هر واحد تولید سهمیه‌ای تعیین کرده‌ایم تا هر واحد تولیدی مجموعاً ۴ هزار تن در روز تولید کند و زمان تنظیم بازار صادراتش منتفی شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوزستان در خصوص نظارت بر تولید سیمان گفت: با بررسی‌هایی که از محل تولید تا محل عرضه

صورت‌گرفته است کل سیمان موردنیاز استان در حالت‌های پیک مصرف، حدود ۳ هزار تن است که ما امروز بالغ بر ۶ هزار تن تولید سیمان داشته‌ایم که به بازار ارائه شد.

وی ادامه داد: همچنین مسیر و جریان توزیع تحت رصد و نظارت سازمان صمت است و قطعاً این اقدامات ادامه پیدا می‌کند تا التهاب بازار به صفر می‌رساند.

فلاح با اشاره به دلالان بازار سیمان و افزایش قیمت سیمان بیان کرد: قطعاً احتکار از طریق سامانه قابل‌رصد است در چند روز گذشته با تعدادی از دلالان برخورد جدی داشتیم مردم نیز می‌توانند گزارش دلالان مبنی بر احتکار یا گران‌فروشی را از طریق سامانه ۱۲۴ به ما اطلاع بدهند تا بلافاصله همکاران ما ورود کنند و برخوردهای لازم را انجام دهند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از