حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رهیاب گزارش می دهد؛

قهرمان اصلی انقلاب اسلامی/ ملت شگفتی آفرین

قهرمان اصلی انقلاب اسلامی/ ملت شگفتی آفرین

قهرمان اصلی ماجرا و سرگذشت انقلاب حضور مردم؛ مردم در همه‌ی این دوران‌هاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛ انقلاب اسلامی ایران که ۴۵ سال پیش با مجاهدت ملت ایران و به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید، یک خیز عظیم اجتماعی بود تا به برکت اسلام و با راهنمایی و رهبری اسلام، وابستگی و عقب‌ماندگی از این ملت زدوده شود و برای اجرای احکام الهی و استقرار عدالت، جامعه‌ای اسلامی تشکیل شود که ترکیبی از عدالت‌خواهی، آزادی‌خواهی، مردم‌سالاری، معنویت و اخلاق باشد.

شاید آن روزها کمتر کسی گمان می‌کرد که انقلاب ۵۷ بتواند با ایستادگی بر آرمان‌ها و اهداف خود طی مسیر کرده و در برابر خیانت‌ها و خباثت‌های ایادی استکبار و استعمار مقاومت کند یا آنکه افق‌های جدیدی را در مجموعه ملت‌های مسلمان به وجود آورد و برای بسیاری از جوامع الگو شود.

اما باید بررسی کرد که چطور محاسبات غلط ضدانقلاب و معاندین «از مارکسیست‌ها و توده‌ای‌ها و نهضت آزادی و سلطنت‌طلبان گرفته تا اپوزیسیون و معاند خارج‌نشین و سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و اسرائیل» به این باور رسانده بود که می‌توانند با ترور رهبران انقلاب، عملیات خرابکارانه و کودتا و... راه را بر انقلاب ملت ایران سد کنند و خیال باطلشان بالعکس شد!

انقلاب اسلامی و سه رکن اساسی

استاندار خوزستان در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: مردم در طول مبارزات انقلاب اسلامی یکی از ارکان اصلی مبارزات محسوب می‌شدند و حضور آنان در صحنه و آمادگی برای برپایی حکومت اسلامی و همراهی و پذیرش رهبری حضرت امام و جانفشانی و فداکاری آنان، مهمترین نقش را در پیروزی انقلاب اسلامی دارا بودند.

علی‌اکبر حسینی محراب افزود: در حقیقت انقلاب اسلامی را باید محصول فداکاری مردم دانست. انقلاب اسلامی سه رکن اساسی و کانون محوری داشت یکی مردم، دیگری رهبری و سوم ایدئولوژی که پیروزی انقلاب اسلامی و به ثمر رسیدن مبارزات علیه رژیم ستمشاهی در پرتو این سه رکن به دست آمد.

وی ادامه داد: نهضت تاریخ ساز و تحول آفرین مردمی سرآغاز تحولات عظیم در سطح ملی، منطقه ای و جهانی شده توانست چراغ روشنی برای ادامه حرکت انقلاب باشد، همانطور که رهبر انقلاب فرمودند: قهرمان اصلی ماجرا و سرگذشت انقلاب حضور مردم؛ مردم در همه‌ی این دوران‌هاست. این راهپیمایی‌های این راهپیمایی‌ها و تظاهرات انقلابی، بیست‌ودوّم بهمن، روز قدس، حوادثی مثل بیست‌وسوّم تیر، مثل نهم دی؛ این‌ها چیزهای عجیبی است؛‌ این ملّت است که توانسته [شگفتی بیافریند]؛ یادمان باشد و روی این حضور باید حساب کنیم، عبرت بگیریم، درس بگیریم که با این ملّت چگونه می‌شود رفتار کرد، چگونه باید رفتار کرد.

انقلاب اسلامی تبلور آرمان‌خواهی ملت ایران

آیت‌الله حیدری نیز می‌گوید: مردم بزرگ و آزادی‌خواه ایران اسلامی با شعار«استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و با رهبری مدبّرانه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(قدّس سره)، رژیم استبداد را ریشه‌کن و دست استکبار را از این کشور کوتاه کردند تا مسیر عزّت و سرافرازی را طی کنند و اکنون چهل و پنج سالگی رویدادی را تجربه می‌کنیم که اعجاز شکوهمندی در تاریخ معاصر با نام «انقلاب اسلامی ایران» را خلق کرده و تاریخِ این کشور را دست‌خوش تحول کرد؛ درست، بر خلاف راه و روش سلاطینِ جور، که سال‌ها بر ملّت بزرگ ما تحمیل کرده بودند و حاصلش چیزی جز استبداد، استعمار، تاراج و از بین بردن عزت ایران و ایرانی نبود.

وی افزود: حرکت شکوهمند ملت مومن و انقلابی ایران در صفوف بهم فشرده ی متشکل از همه‌ اقوام و اقشار با پیام وحدت و شعار لبیک یا خمینی، پیروزی بزرگ را برای مردم خداجو و آزادی‌خواه این سرزمین به ارمغان آورد.

عضو خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی برخاسته از اراده و موضع طبقه‌ای خاص برای رسیدن به منافع فردی یا گروهی نبود، بلکه تبلور آرمان خواهی ملتی بزرگ و متمدن بود که دست در دست هم به پا خاستند تا ضمن دستیابی به استقلال و آزادی واقعی، جایگاه کشور خود را در دنیا ارتقاء بخشند.

هوشیاری رهبری و ملت قهرمان

بنابراین می‌توان گفت: شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» که نشان دهنده ماهیت انقلاب اسلامی بود در جریان راهپیمایی‌های عظیم ملت ایران شکل فراگیرتری بخود گرفت تا جایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، این خواسته‌ها در اصول مختلف قانون اساسی جمهوری اسلامی به صراحت مورد تاکید و تصویب قرار گرفت و به مهم‌ترین و ماندگارترین ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی تبدیل شود.

البته نباید از نظر دور داشت که ملت سلحشور ایران برای بدست آوردن استقلال واقعی خود و حاکم ساختن دستورات و ارزش‌های دینی، تلاش‌های بی‌ وقفه‌ای را طی سالیان دراز از خود نشان داد و انقلاب اسلامی در واقع تدوام حرکت‌های ضداستبدادی و ضداستعماری ملت فهیم ایران در دهه‌های اخیر محسوب می‌شود.

این نهضت مردمی، با تکیه بر سه مولفه اصلی اسلام، رهبری و مردم به سرعت در ایران فراگیر شد و به بهترین شکل ممکن به نتیجه رسید که یقینا تداوم نهضت نیز مستلزم حضور و همراهی این مولفه‌ها خواهد بود.

هنگامی این سه عنصر در به ثمر رسیدن قیام ملت مسلمان ایران و برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش برجسته و تعیین کننده‌ای داشت و بر این اساس از همان دوران مبارزات و روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی، همواره مورد توجه و تهاجم دشمنان انقلاب اسلامی بوده است.

دشمنان قسم خورده ملت ایران در چهل و پنج سال گذشته به انحاء مختلف کوشیده‌اند تا بین این سه مولفه جدایی بیاندازند که با هوشیاری رهبری انقلاب و بصیرت و حضور به هنگام ملت ایران، تاکنون موفق به این کار نشده اند اما تردید نباید داشت که تلاش آنان برای رسیدن به این هدف شوم همچنان ادامه دارد و هر روز شکل پیچیده‌تری به خود می‌گیرد.

قدرت‌های استکباری مدعی دموکراسی که مدت طولانی بر روی ذهن و رفتار مردم ایران سرمایه‌گذاری کرده‌ بودند تا برای سالیان سال در این کشور آگاهی و خیزش مردمی بوجود نیاید.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری جمهوری اسلامی مردم همواره اصالت نقش خود را حفظ نمودند و در مواقع حساسی که نظام و، ولی فقیه به حضور آنان در صحنه نیاز داشتند، ولی امرشان را تنها نگذاشتند و به صورت خودجوش و یا به توصیه و دستور، ولی فقیه در میدان‌های مختلف حاضر شدند.

 آنان همواره در تلاش بوده‌اند که با ایجاد شبهه در اعتقادات و باورهای دینی و نفوذ در افکار و اندیشه مردم و ساختار سیاسی ایران، مجددا به غارت و چپاول منابع ملت ایران بپردازند.

دشمنان ملت ایران از این مسئله غافل هستند که حمایت مردم ایران از انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن بر اساس باورهای دینی و تعهد انقلابی صورت می گیرد و به همین خاطر است که افزایش فشارهای مختلف سیاس، اقتصادی و فرهنگی نتوانسته در عزم و اراده آنان برای مقابله با توطئه های دشمنان خللی ایجاد نماید.

نقش مردم در تعمیق و تبیین دستاوردهای انقلاب

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: انقلاب اسلامی مردم ایران متکی به اسلحه نبود؛  بلکه مردم با پذیرش امام خمینی به عنوان رهبر و اسلام به عنوان ایدئولوژی انقلاب، به فرامین امام که برگرفته از دستورات الهی بود، لبیک گفتند و توانستند رژیم طاغوت را سرنگون سازند اگر مردم وارد کارزار نمی‌شدند، قطعاً انقلاب عظیم اسلامی در حد یک قیام کوچک باقی می‌ماند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد ادامه داد: غارتگران رانده شده از ایران هر روز به بهانه‌ای سعی در تضعیف موقعیت ملت سرافراز ایران دارند اما تجربه‌ ثابت کرده است که با حضور فعال مردم ایران در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی، آنها قادر به پیشبرد اهداف سلطه‌جویانه خود نخواهند بود.

ملت ایران در همه مراحل انقلاب اسلامی با اعتقاد راسخ به اسلام و پیروی از ولایت فقیه، بر وحدت کلمه و پرهیز از اختلاف‌افکنی تاکید نموده‌ اند و در تعمیق و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و حفاظت از آنها تلاش بی‌وقفه ای از خود نشان داده اند.

این احساس مسئولیت مردم ایران برای حفظ استقلال و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی، نتیجه جاری بودن روحیه آزادگی، استقلا‌ل‌خواهی، ایثار و فداکاری در میان آحاد ملت ایران و اطاعت آنان از رهبری حکیمانه انقلاب اسلامی است که این روحیه باید سرمشق همه مسئولان و کارگزاران نظام باشد تا در هر شرایطی با تبعیت از مقام معظم رهبری، حفظ وحدت و انسجام ملی را سرلوحه امور قرار داده و براساس تکلیف دینی و وظیفه انقلابی خود بیش از پیش به خدمت صادقانه به مردم همت گمارند.

در شرایط کنونی هم که سردمداران آمریکا و جنایت‌کاران صهیونیست بیش از هر زمان دیگر، تحرکات و برنامه‌های خود را بر پایه تضعیف قدرت ملی و کاهش اقتدار ایرانیان بنا نهاده اند، همه دلسوزان و علاقه‌مندان به مبانی دینی و مصالح ملی وظیفه دارند که با حضور پرصلابت خود در راهپیمایی باشکوه ۲۲بهمن فریاد رسای خود در پایبندی به آرمان های انقلاب اسلامی و اهداف شهدای را به گوش جهانیان برسانند.

یقینا شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، درس عملی از بصیرت و آگاهی و تجلی همبستگی ملی ایرانیان برای دفاع از اصول و آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی خواهد بود و ملت سرافراز ایران با حضور گسترده در این راهپیمایی عظیم، برگ زرین دیگری بر دفتر سراسر شور و حماسه خود خواهند افزود.

در یک جمع بندی کلی می‌توان گفت که انقلاب اسلامی به عنوان انقلابی مؤثر و کارآمد همواره توانسته است در تمامی ابعاد، سطوح و… به صورت همه جانبه نقش آفرینی مؤثر و کارآمد داشته باشد. در همین راستا در دوران کنونی با توجه به عمق یافتن، پیچیدگی، گستردگی و... دشمنی و خباثت های دشمنان علیه انقلاب اسلامی، بر عموم ملت مؤمن، بصیر و انقلابی ایران اسلامی است تا با آمادگی همه جانبه، شناخت همه جانبه دشمن و اهداف، روش ها و... دشمن، زمینه تحقق اهداف و خواسته های دشمنان را مسدود کنند و همچنین بر اندیشمندان، صاحب‌نظران و نخبگان است تا با تشکیل هیأت‌های اندیشه ورز، تضارب و تجمیع نظرات، راهبردها، راهکارها و بایسته های ترویج، نشر و... انقلاب اسلامی را تبیین و تشریح و از این طریق عزت، اقتدار، امنیت و... ایران اسلامی را در جهان تضمین و تثبیت کنند.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از