حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
استاندار خوزستان گفت:

لزوم همکاری صنایع بزرگ خوزستان با شرکت‌های دانش‌بنیان

لزوم همکاری صنایع بزرگ خوزستان با شرکت‌های دانش‌بنیان

استاندار خوزستان بر همکاری و همراهی شرکت‌ها و صنایع بزرگ استان با شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد.

به گزارش رهیاب : سید علی اکبر حسینی محراب به وجود ۱۴۰ شرکت دانش بنیان در خوزستان اشاره کرد و گفت: دولت در زمینه تسهیلات و اختصاص زمین برای پارک علم و فناوری و همچنین از طریق معافیت‌های مختلف، حامی این بخش است و تلاش داریم با استفاده از این حمایت‌ها، تعداد شرکت‌های دانش بنیان را در استان افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه مقرر شد صنایع و شرکت‌های بزرگ خوزستان از جمله؛ نفت، حفاری، پتروشیمی، نیشکر، فولاد و ... همکاری و همراهی بیشتری با شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند، افزود: جوانان فعال و نخبه امکانات خوبی ایجاد کرده‌اند و در برخی موارد بازار‌های منطقه را پوشش داده و مشتریانی جذب کرده‌اند.

حسینی محراب با اشاره اینکه قرار شد تولیدات این شرکت‌ها در داخل بیشتر مورد استفاده قرار گیرند، ادامه داد: در قوانین بالادستی تسهیلات و امتیاز‌های خوبی از جمله در زمینه معافیت‌ها برای دانش‌بنیان‌ها پیش‌بینی شده است و به بیمه و امور مالیات توصیه شد این قوانین را اجرا کنند.


استاندار خوزستان به کار‌های تحقیقاتی شرکت‌های دانش‌بنیان برای طرح‌های بزرگ خوزستان اشاره و اضافه کرد: یکی از نقاط ضعف ما، در زمینه تجاری سازی در سطح کشور و منطقه است.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های مواجهه با این نقطه ضعف، خوشه‌های صنعتی و تشکیل شورای حقوقی و داوری است تا تولیدات دانش‌بنیان با نام تجاری عرضه شود، گفت: در صورت اجرای این کار، یکی از مشکلات این حوزه رفع می‌شود.

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از