حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403

لغو تمام مرخصی‌ها تا پایداری جو در خوزستان

لغو تمام مرخصی‌ها تا پایداری جو در خوزستان

معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: تا پایداری جوی و عادی شدن شرایط و ابلاغ‌های لازم به همه دستگاه‌های اجرایی، تمام مرخصی‌ها لغو خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی«رهیاب»؛ محمد خانچی امروز یکشنبه بیست و هفتم اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو هشدار سازمان هواشناسی کشور مبنی بر بارش با حجم بالا از روز دوشنبه بیست و هشتم اسفندماه ۱۴۰۲ تا چهارشنبه یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، اقداماتی ازجمله برگزاری جلسه مدیریت بحران به ریاست استاندار خوزستان، جلسه بررسی میزان حجم بارش‌ها و کارهای پیشگیرانه و مقابله با رخدادهای احتمالی نظیر؛ ذخیره‌سازی آب در سدهای استان، رهاسازی آب و سناریوهای متناسب با این موضوع، پایش مستمر رودخانه‌ها و پایین‌دست سدها و همچنین بررسی مدل‌های مختلف هواشناسی و دریافت حجم بارش‌ها در نقاط مختلف و تدوین برنامه‌ها متناسب با شرایط در دستور کار قرار گرفت.

 وی افزود: با توجه به تجربه سیلاب ۱۳۹۸ در خوزستان، تلاش داریم علاوه بر حفظ ذخایر سدها که به دلیل بارش‌های کم در سال آبی جاری، به حداقل رسیده‌اند، به‌گونه‌ای رفتار شود که کمترین مشکل و خسارت را در این روزها که میزبان مهمانان نوروزی در استان هستیم، شاهد باشیم.

 معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره لغو مرخصی مدیران در خوزستان تا پایداری جوی و عادی‌شدن شرایط و ابلاغ‌های لازم به همه دستگاه‌های اجرایی، ادامه داد: در این مدت رصد راه‌ها و اقامتگاه‌های بین‌راهی توسط اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان باید انجام شود.

 خانچی بیان کرد: به دلیل حضور عشایر در مجموعه در مناطق عشایری استان، اطلاع‌رسانی‌های لازم به جامعه هدف برای ذخیره‌سازی مواد غذایی و خودداری از استقرار در مناطق سیلابی صورت‌گرفته است تا با کمترین مشکل مواجه شوند.

وی گفت: به کشاورزان اعلام شده پمپ‌های آب موجود مسیر رودخانه‌ها را جابه‌جا کنند، همچنین موضوع اسکان اضطراری مهمانان نوروزی و افرادی که در معرض سیلاب قرار دارند، پیش‌بینی‌شده است.

خانچی با اشاره به تقسیم کار میان گروه‌های امدادی، جهادی و... گفت: همه ظرفیت‌های استان آماده هستند تا علاوه بر بهره‌مندی از بارش رحمت الهی، مشکلی برای هم استانی‌ها و مهمانان نوروزی به وجود نیاید.

وی در خصوص وضعیت بارش‌های پیش‌رو افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، بیشترین بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق کوهستانی رخ می‌دهد، اما بیشتر شهرها شاهد بارندگی خواهند بود، برای مثال؛ برای اهواز حداقل ۵۰ میلیمتر بارش پیش‌بینی شده است، بنابراین برنامه‌ریزی‌ها برای همه شهرستان‌ها با اولویت شهرستان‌های دارای بیشترین بارش شده است، ضمن اینکه با توجه به اینکه استان‌ها بالادست حجم بالای بارندگی را دارند، باید مدیریت ذخیره و رهاسازی آب و سیلاب در حوزه کارون و دز به‌صورت هم‌زمان انجام شود.

خانچی افزود: با توجه پیش‌بینی وقوع بارش‌های پرحجم در خوزستان و کشور، لایروبی مسیل‌های هم‌جوار مناطق مسکونی و روستایی، مسیل‌های هدایت‌کننده آب به‌سوی تالاب‌ها و کانال‌های ریزگرد در سطح استان انجام شده است.

وی در پایان گفت: همه سازمان‌ها و ارگان‌ها بر اساس دستور استاندار خوزستان بسیج شده‌اند و تقسیم کار انجام شده است و با هماهنگی بسیار خوبی آماده مقابله و مدیریت بحران هستند.

 انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از