حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
محور اهواز - خرمشهر چهارخطه می‌شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان:

محور اهواز - خرمشهر چهارخطه می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: چهارخطه کردن محور اهواز - خرمشهر به‌عنوان یکی از اولویت‌های مدیریت استان در نظر گرفته شده است. این طرح به‌منظور بهبود ایمنی و تسهیل تردد در این محور کلیدی انجام می‌شود.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ محمد خانچی در ششمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان با اشاره به اهمیت محور اهواز - خرمشهر، اظهار کرد: با توجه به حجم شدآمد و جابه‌جایی کالا به سمت مرز شلمچه و همچنین مسیر رفت‌وآمد زوار اربعین حسینی و رفت‌وآمد روزانه ماشین‌آلات شرکت‌های نفتی منطقه و سوانح رانندگی منجر به فوت، در سال ۹۹ در یک تفاهم‌نامه سه‌جانبه راه و شهرسازی و استانداری و منطقه آزاد قرار بر چهارخطه کردن این محور شد که بعضی از دستگاه‌های متعهد در این خصوص اقدامی تا کنون انجام ندادند.

 وی افزود: در سه سال گذشته با تأکیدات مدیران استانی و با پیگیری‌های مستمر در خصوص این محور کارهای مؤثری انجام شد که در ابتدای امر کد ملی نیز برای محور فوق صادر و در بودجه عمومی کشور از سال ۱۴۰۲ به‌عنوان طرح ملی درج شد و از محل اعتبارهای مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در دو سفر رئیس‌جمهور شهید به استان مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان و همچنین در طرح توسعه آبادان و خرمشهر نیز ۶۰۰ میلیارد مصوب شده که حدود ۲۵۰ میلیارد تومان از این مبلغ تاکنون ابلاغ شده است، همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از منابع ملی به این طرح اعتبار تخصیص داده شد که در این رابطه اسفندماه سال گذشته شاهد آغاز عملیات اجرایی این محور با حضور وزیر اسبق راه و شهرسازی بودیم.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: ۲۵ کیلومتر از سمت اهواز نیز با مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان تعیین پیمانکار و عملیات را آغاز نموده است. هم اکنون از سمت خرمشهر ۹ کیلومتر آماده بهره‌برداری و از سمت اهواز نیز به طول ۶ کیلومتر در مرحله زیرسازی است، در صورت تأمین به‌موقع اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۳ حدوداً ۱۳ کیلومتر دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

 وی در پایان مجدداً به نقش راهبردی این محور اشاره کرد و افزود: در نشستی که با وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، وی این محور را اولویت مهم این وزارت‌خانه برشمرد و انتظار داریم با توجه به حضور شرکت‌ها و کارخانه‌ها مختلف در این محور وزارت‌خانه‌ها و شرکت‌های مختلف نسبت به تعهدات خود در این محور و ایمن‌سازی مسیر تأسیسات خود و حمل‌ونقل کارکنان خود جدیت لازم را به عمل آورند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از