حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
لیالی قدر؛

مردم خوزستان در سوگ حضرت علی«ع» نشستند

مردم خوزستان در سوگ حضرت علی«ع» نشستند

مراسم معنوی احیای شب نوزدهم رمضان، با حضور پرشور مردم مؤمن و ولایت‌مدار استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی«رهیاب»؛ مردم ولایت‌مدار خوزستان هم‌زمان با سراسر ایران، در ماتم جان‌سوز شهادت مظلومانه مولای متقیان، حضرت علی علیه‌السلام، با چشمانی گریان، به سر و سینه‌زنان، عزاداری کردند.

عاشقان و دلباختگان امامت و ولایت با پوشیدن لباس سیاه در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع مطهر امام‌‎زادگان و سایر اماکن مذهبی در رثای آن اسوه عدالت و تقوی و مظهر شجاعت، مردانگی و انسانیت حضرت علی‌ علیه‌السلام اشک ماتم ریختند.

این منادیان حریم بندگی در ادامه اولین شب پرنور قدر، قـرآن بر سر گرفتند و با شفیع قراردادن این کتاب آسمانی و ۱۴ نـور پـرفروغ خاندان عصمت و طهـارت علیه‌السلام، بـه عجـز و انابـه بـه درگـاه خداوند رحمان و رحیم پرداختند و شفاعت این دو یادگار رسول خدا، حضرت محمد«ص»، را در روز جزا از درگاه خداوند غفار و مهربان مسئلت کردند .

مراسم معنوی احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، شامگاه شنبه«۱۱ فروردین ۱۴۰۳» در مصلی امام خمینی«ره» اهواز با سخنرانی آیت‌الله عبدالمجید مقامی نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسان حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری و حضور پرشور مردم مؤمن و ولایت‌مدار اهواز برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر سخنرانی، قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر، مراسم قرآن بر سر و مداحی برگزار شد.

سخنرانان در این مـراسم معنوی بـا بیان ویژگی‌های شب‌های پربرکت قدر، اهمیت این شب‌ها و فضائل حضرت علی علیه‌السلام و واقعه غم‌انگیز شهادت ایشان را تبیین کردند.

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از