حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
هفته دولت بیعت با مردم و شهداست
استاندار خوزستان در گفتگو با «رهیاب»:

هفته دولت بیعت با مردم و شهداست

استاندار خوزستان گفت: هفته دولت در واقع هفته بیعت ما مسئولان با مردم و شهدای گران‌قدر است هفته پاسداشت مقام مردانی که وجود خویش را وقف خدمت به اسلام و جامعه کرده‌اند.

علی‌اکبر حسینی محراب در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم. این دو شخصیت در بدو انقلاب خدمات زیادی داشتند و در این ایام با این شهدای بزرگوار و همچنین شهید رئیسی عزیز که امروز نیز رهبر انقلاب از ایشان در کنار امیرکبیر به نیکی یاد کردند تجدید میثاق می‌کنیم.

وی افزود: محمدعلی رجایی و سید ابراهیم رئیسی دو رئیس‌جمهوری بودند که از بسیاری جهات همچون ساده‌زیستی، مردمی‌بودن، انقلابی و جهادی، مخلص و ولایت‌مدار و طرف‌دار محرومان در مسیر خدمت خستگی‌ناپذیر با یکدیگر شباهت‌های بسیاری داشتند.

استاندار خوزستان گفت: شهید رجایی همیشه در دسترس مدیران و مردم بود و همین موضوع بر محبوبیتش می‌افزود و سال‌ها گذشت تا مردی دیگر در قامت رئیس‌جمهور همچون رجایی به مردم‌داری پرکاری در دل مردم جا بگیرد.

حسینی محراب با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی و رجایی دو رئیس‌جمهوری بودند که در مسیر خدمت خستگی‌ناپذیر گام‌های مؤثری برداشتند، عنوان کرد: رئیسی با نماد خدمت به مردم و حامی محرومان نامش در قله مدیریت جهادی و انقلابی کشور درخشید و به تعبیر رهبر معظم انقلاب «خستگی نمی‌شناخت»، «سید محرومان» و «عزیز ملت» بود و اکنون «شهید خدمت» و «شهید جمهور» است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب، ادامه داد: همان‌طور که رهبر انقلاب اسلامی شهید رئیسی را مرد کار، خدمت، صفا و صداقت دانستند؛ همگان نیز اذعان داشتند وی در خدمتگزاری به کشور، یک نصاب تازه‌ای را به وجود آورد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه هفته دولت در واقع هفته بیعت ما مسئولان با مردم و شهدای گران‌قدر است، گفت: دولت آیت‌الله رئیسی یک دولت عدالت‌محور بود که اعتقاد داشت محرومیت‌های خوزستان باید همچون دیگر استان‌ها رفع شود از این رو پس از سال‌ها اعتبارات عوارض آلایندگی را بر اساس جمعیت در مناطق مختلف شهری و روستایی و میزان محرومیت و در معرض آلایندگی بودند تخصیص داد و توزیع کرد.

حسینی محراب افزود: با قراردادی که با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) بسته شده یک هزار و ۵۵۰ روستا تا پایان سال از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی بیان کرد: فاضلاب اهواز تا قبل از دولت سیزدهم ۳۰ درصد انجام شده بود؛ اما ظرف سه سال اخیر پیشرفت کار به ۶۲ درصد رسیده است و عمده نقاط بحرانی اهواز ساماندهی شده است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: طرح‌های آب غدیر، کوثر و فدک پیشرفت خوبی داشته‌اند و تنش آبی در تابستان در بسیاری از نقاط برطرف شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از