حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

مردم اصل نظام هستند

مردم اصل نظام هستند

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: مردم اصل و سرمایه این نظام هستند و تمام جریان حاکمیت بر این امر معتقد است که باید راه تعالی را برای آنان هموار کنیم و یک زندگی سعادتمند را به آن‌ها هدیه کنیم.

امین ترابی‌پور در گفتگو با شبکه اطّلاع رسانی «رهیاب»؛ دو مسئله کلیدی در بحث انتخابات را مطرح و اظهار کرد: یکی حضور حداکثری ملت شریف ایران پای صندوق‌های رأی که تمرکز نظام بر روی همین موضوع است و دیگری برگزیدن نامزد اصلح و انتخاب آگاهانه.

وی افزود: از اول انقلاب تاکنون ملت ایران عرصه‌های انتخاباتی زیادی را تجربه کرده است که نشان از دموکراسی و مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و صیانت در این حوزه به‌خوبی انجام گرفته است.

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در پرتو نظام جمهوری اسلامی بیانگر این موضوع است که با وجود گذاشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی به تأیید اسناد و مدارک داخلی و خارجی وضعیت کشور ما در عرصه‌های مختلف پیشرفت بسزایی داشته و در حوزه‌هایی که تا قبل از انقلاب در آنها جایگاهی نداشتیم امروز حائز رتبه‌های برتر شده‌ایم.

ترابی‌پور ادامه داد: جایگاه سیاسی و ژئو پلتیک ایران در دنیا جایگاه ویژه‌ای است و نگاه دنیا و منطقه به ایران در این زمینه نگاه خاصی است.

وی عنوان کرد: باتوجه‌به اینکه این میزان پیشرفت از سوی دشمن قابل‌تحمل نبود؛ لذا دشمنی‌های مکرر و فتنه‌های مختلفی مثل جنگ ۸ساله دفاع مقدس بر کشور ایران تحمیل شد هرچند که با تفضل خداوند پیروزی شامل حال ملت ایران شد.

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز بیان کرد: پس از پایان جنگ نظام جمهوری اسلامی این ظرفیت و پتانسیل را ایجاد کرد که باتوجه‌به فضای دموکراسی حاکم در کشور همه نظرها و دیدگاه‌ها مطرح شوند و در نتیجه ملت‌های مختلف با شعارها و افکار مختلف وارد عرصه سیاسی شدند.

ترابی‌پور ادامه داد: وقتی دیدگاه‌ها در جامعه زیاد سوند تفاوت سلیقه و آرا نیز به وجود می‌آید که در نتیجه حرکت‌ها و جنبش‌های اجتماعی تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند و گاهی روند امور هم تأثیرپذیر از همین تغییرات و تحریکات می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۴ انتخابات را در ادوار مختلف پشت سر گذاشته‌ایم بیان کرد: عرصه انتخابات نمادی از مردم‌سالاری دینی است و امروز ملت ایران ثابت کرده‌اند که پای این انقلاب ایستاده‌اند و در جمهوری اسلامی هم جمهوریت نمود معنادار و پررنگی دارد و هم اسلامیت دارای ارزش والایی است و تمام تلاش ما این است که این دو رکن در مسیر رشد و تعالی پیش روند.

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جنگ نرم بزرگ‌ترین فتنه‌ای که ایران با آن روبرو است تصریح کرد: کشورهایی که به دلیل داشتن ضعف‌هایی قادر به جنگ نظامی و رودررو نیستند وارد جنگ نرم و فرهنگی شده‌اند که بیشترین بستر آن در فضای مجازی است.

ترابی‌پور هدف از جنگ نرم را اثر اثرگذاری بر روی ساختار و روند پیشرفت کشور دانست و گفت: دشمن در این حوزه اصول اعتقادی ملت ایران را نشانه گرفته است و سعی دارد با به‌هم‌ریختن تمرکز مردم و دور کردن از واقعیات و پرداختن به فرعیات آحاد ملت را متمایل به دشمن تعریف کند.

وی عنوان کرد: دشمن قصد دارد چنین وانمود کند که افراد واجد شرایط که پای صندوق‌های رأی حاضر نشده‌اند طرف‌داران دشمن هستند درحالی‌که چنین تصوری صحت ندارد.

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز اظهار داشت: آنچه مسلم است هدف دشمن ایجاد فاصله بین مردم و مشارکت و حاکمیت است چرا که یکی از مولفه‌های قدرت هر کشور مردم آن سرزمین هستند.

ترابی‌پور بیان کرد: دشمن به‌خوبی می‌داند اگر بتواند این سرمایه را جدا کند و مردم را در عرصه‌های مختلف از میدان خارج کند به موفقیت دست یافته است و ضربه کاری به حاکمیت وارد کرده است.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در تشییع سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهید جمهور گفت: باوجوداینکه مشکلات در جامعه وجود دارد و نارضایتی‌هایی از سوی مردم وجود دارد اما مردم در هر شرایطی پای این نظام ایستاده‌اند و از اقتدار ایران اسلامی صیانت می‌کنند.

 رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه قلوب و نفوس مردم اصل و سرمایه این نظام است ادامه داد: تمام جریان حاکمیت بر این امر معتقد است که باید مسیر را به مردم نشان داده و راه تعالی را برای آنان هموار کنیم و هرچه بیشتر این مردم را با مبانی اعتقادی آشنا کرده و یک زندگی سعادتمند را به آن‌ها هدیه کنیم.

ترابی‌پور موانع ایجاد شده از سوی دشمن که می‌تواند سبب نارضایتی مردم و فاصله‌گرفتن آن‌ها از حاکمیت شود را برشمرد و گفت: نفوذ در مدیریت‌ها برای کارشکنی در خدمت‌رسانی به مردم نفوذ در تصمیم‌گیری سیاست‌گذاران برای انحراف در سیاست‌های کلان و عدم کارآمدی در فضاهای عملیاتی و اجرایی از جمله این موارد است.

وی با بیان پیامی به رئیس دولت آینده عنوان کرد: منتخب مردم باید بداند که با شروع فعالیتش اولین روز سخت زندگی او آغاز خواهد شد و هرگونه قصور یا تأخیری در اجرای برنامه‌های وعده داده شده گناهی نابخشودنی است و قطعاً چنین ناکارآمدی و قصوری قابل اغماض نیست.

 رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: افزایش میزان مشارکت و حضور مردم در این دوره نشان از کارآمدی نامزدها دارد و امید است که نامزد منتخب در راستای منویات مردم و رهبر انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کند و هدف اصلی این نظام را در منصب ریاست دولت چهاردهم تأمین و محقق کند.


ترابی‌پور با بیان اینکه شیوه‌های مختلف تصمیم‌گیری وجود دارد، اظهار داشت: انتخاب هر فرد می‌تواند احساسی، تقلیدی، عقلایی و گاهی نیز از روی بی‌تصمیمی صورت بگیرد.

وی معیارهای تصمیم‌گیری عقلایی را برشمرد و گفت: صداقت در گفتار، داشتن برنامه‌های عملکردی، نقش مردم در نگاه نامزد مورد نظر، سابقه مدیریتی، نگاه جهادی، اشراف علمی به مسائل اقتصادی، نگاه راهبردی سیاسی، پایبندی به شعارها و شعائر انقلاب اسلامی، شهرت به پاک‌دستی، در زندگی تاب‌آوری و سعه‌صدر داشتن است.

 رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز رأی‌دهندگان می‌توانند با بررسی شاخصه‌های ذکر شده در مورد داوطلبین مرحله دوم چهاردهم دوره ریاست‌جمهوری نامزد اصلح را برگزیند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از