حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
مرکز دیسپاچینگ شرق خوزستان راه‌اندازی شد
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان؛

مرکز دیسپاچینگ شرق خوزستان راه‌اندازی شد

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: مرکز کنترل و پایش «دیسپاچینگ» فوق توزیع شرق خوزستان راه‌اندازی شد. این مرکز نقش مهمی در مدیریت و کنترل شبکه برق منطقه ایفا می‌کند.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان؛ علی‌اصغر خدامراد منگری اظهار کرد: باهدف مدیریت بهینه شبکه، مرکز کنترل و پایش «دیسپاچینگ» فوق توزیع شرق خوزستان راه‌اندازی و وارد مدار شد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این مرکز باعث ایجاد زیرساخت لازم برای بهره‌برداری بهینه و مدیریت و کنترل بهتر شبکه برق در جنوب غرب کشور و شرق خوزستان خواهد شد، افزود: در حال حاضر مراکز کنترل و پایش فوق توزیع شمال خوزستان، شمال شرق خوزستان، شرق خوزستان، جنوب غرب و فوق توزیع خوزستان مسئولیت کنترل شبکه انتقال و فوق توزیع این شرکت را بر عهده دارند.

 معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: ناحیه بهره‌برداری شرق شامل شهرهای امیدیه، آغاجاری و میانکوه، رامشیر و جایزان است و این ناحیه، مسئولیت تأمین برق شرق خوزستان و صنایع نفت و گاز این قسمت از استان را بر عهده دارد.

اهمیت مرکز دیسپاچینگ

مرکز دیسپاچینگ به‌عنوان مغز متفکر شبکه برق عمل می‌کند. وظیفه این مرکز، نظارت بر عملکرد شبکه، تنظیم جریان برق، رفع خرابی‌ها و مدیریت بار است. با راه‌اندازی این مرکز در شرق خوزستان، مدیریت شبکه برق منطقه بهبود می‌یابد.

نقش در توسعه منطقه 

این مرکز همچنین نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی شرق خوزستان ایفا می‌کند. با ارائه برق پایدار و باکیفیت، زمینه برای رشد صنایع و جذب سرمایه‌گذاری فراهم می‌شود. همچنین، قطعی‌های برق کاهش‌یافته و رفاه مردم منطقه افزایش می‌یابد.

 شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تأمین و انتقال برق در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از