حالت تاریک
یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403
با شهدا؛

مساجد سنگر دوم ما هستند

مساجد سنگر دوم ما هستند

شهید غلامرضا هیکی در وصیت‌نامه خود می‌نویسد: به جبهه می‌روم چنانچه برنگشتم به شهادت من افتخار کنید و هیچ‌گونه ناراحتی به خودتان راه ندهید.

 به گزارش شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ شهید غلامرضا هیکی نهم شهریور ۱۳۴۰، در روستای قیلاب از توابع شهرستان اندیمشک به دنیا آمد. پدرش خسرو، کارمند پایگاه هوایی بود و مادرش زهرا نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. به‌عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. بیست و پنجم تیر ۱۳۶۱، در دشت عباس توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به شهادت رسید. پیکر او را در روستای قلعه لور تابعه شهرستان زادگاهش به خاک سپردند.

متن وصیت‌نامه شهید غلامرضا هیکی:

 شهادت هدیه‌ای است از طرف خدای تبارک و تعالی برای کسانی که لایق باشند.

سخنم را با نام خداوند مهربان آغاز می‌کنم که هستی‌ام از اوست. اکنون که به جبهه‌های علیه باطل اعزام شدم خیلی خوشحالم که به‌زودی خدای خود را ملاقات خواهم کرد و به «ندای هل من ناصر ینصرنی» حسین (ع) لبیک خواهم گفت و مانند عاشقی دل‌سوخته به‌سوی پروردگارم پرواز خواهم کرد و به‌سوی ملکوت اعلی خواهم شتافت.

مساجد سنگر دوم ما هستند

از برادرانی که موفق به خداحافظی با آن‌ها نشده‌ام خداحافظی کرده و همه را به خدای می‌سپارم و تنها خواهشی که دارم این است که مساجد را پر کنید؛ زیرا که مساجد سنگر دوم ما هستند و ما باید آن‌ها را به‌خوبی پاسداری کنیم.

به شهادت من افتخار کنید

 اینجانب غلامرضا هیکی به کلیه دوستان، خویشان، پدر بزرگوارم، مادر گرامی و کلیه برادرانم و خواهرانم سلام می‌رسانم و از پدر و مادر عزیزم معذرت می‌خواهم و امیدوارم که مرا ببخشند. اکنون که به جبهه می‌روم چنانچه برنگشتم به شهادت من افتخار کنید و هیچ‌گونه ناراحتی به خودتان راه ندهید؛ چون به‌سوی خدای خود می‌روم و امیدوارم که راه اینجانب را ادامه بدهید.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از