حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403

مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن رو به‌افزایش است

مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن رو به‌افزایش است

سخنگوی مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان گفت: با سرد شدن هوا و استفاده نادرست از وسایل گرمایشی و بی‌توجهی به نکات ایمنی در به‌کارگیری این وسایل، با رشد آمار تلفات ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن مواجه هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی«رهیاب»؛ عارف اصل شرهانی به خبرنگار ما گفت: مونوکسیدکربن یک گاز بی‌رنگ، بی‌بو و بسیار سمی است که در اثر احتراق ناقص مواد سوختی حاصل شده و همه ساله منجر به مسمومیت و مرگ تعداد زیادی از هموطنان می‌شود، امروز یکی از نگرانی‌های ما در فصل سرما، مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن ناشی از افزایش استفاده از وسایل گازسوز در اماکن و مرگ خاموش است.

وی با بیان اینکه هرسال قبل از آغاز فصل سرما توصیه‌های ایمنی ارائه می‌شوند، افزود: با این حال در ۱۰ ماهه امسال ۱۴۸ در استان خوزستان بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شدند.

اصل شرهانی ادامه داد: باتوجه به اینکه این آمار در مدت مشابه پارسال ۷۰ نفر ثبت شده است، مقایسه آمار‌ها گویای افزایش بیش از ۲ برابری گازگرفتگی ناشی از استفاده نادرست از وسایل گرمایشی ناایمن و غیراستاندارد است.

سخنگوی مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان اضافه کرد: به دلیل تداوم سرما به ویژه در مناطق سردسیر و کوهستانی استان، از مردم انتظار داریم وسایل گازسور استاندارد استفاده کرده و نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد وقوع حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از