حالت تاریک
جمعه, 28 اردیبهشت 1403
سرپرست آموزش و پرورش خوزستان مطرح کرد:

معلّمان افسران سپاه پیشرفت کشورند

معلّمان افسران سپاه پیشرفت کشورند

عبدالله حبیبی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مقتدر پله‌های رشد و ترقی را یکی پس از دیگری می‌پیماید، این پیشرفت را مرهون مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر معلمان، اساتید و اسوه‌هایی همچون استاد شهید مطهری می‌دانیم.

 عبدالله حبیبی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب» ضمن تبریک روز معلم اظهار کرد: دوازدهم اردیبهشت فرصتی برای ارج‌نهادن به فداکاری‌های معلمان در عرصه جهاد آموزشی و تربیتی است؛ معلمان نقطه اصلی حرکتِ آموزش و پرورش و رکن اصلی پیشرفت کشور محسوب می‌شوند و نقش بی‌نظیر تعلیم‌وتربیت در پیشرفت و سعادت کشور امری غیرقابل‌انکار است.

 وی افزود: اگر آموزش، تربیت و پرورش فرزندان این کشور بر اساس ارزش‌های نظام باشد، کشور به سمت پیشرفت در جهت آرمان‌های انقلاب حرکت خواهد کرد و این دستاورد بسیار مهمی است.

سرپرست آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به روز معلم در سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری گفت: شهید مطهری در دوران حکومت پهلوی ظالم، در تبیین دین اسلام سهم بارزی داشت؛ ازاین‌رو معلمان نیز باید با معیارهای تمدن اسلامی تربیت بشوند تا بتوانند دانش‌آموزان را تربیت کنند و مروج تفکر این دانشمند بزرگ انقلاب اسلامی باشند.

 حبیبی عنوان کرد: معلم تراز انقلاب باید دارای روحیه جهادی باشد و در مسیر سیره شهدای والامقام حرکت نماید همچنین حافظ و امانت‌دار دستاوردهای عظیم مکتب اهل‌بیت (ع) و امامین انقلاب باشد که به لطف خداوند منان در استان خوزستان ازاین‌دست معلمان بسیار وجود دارد.

 
 سرپرست آموزش و پرورش خوزستان با اشاره با بیان اینکه همه اقشار جامعه باید قدردان تلاش‌های معلمان فرهیخته باشند؛ ادامه داد: با وجود کاستی‌ها و مشکلات معیشتی که برای معلمان وجود دارد؛ اما آنان همواره در عرصه تعلیم‌وتعلم دانش‌آموزان بی‌وقفه تلاش کرده‌اند؛ بنابراین باید در راستای حفظشان و منزلت معلم، دولت با اجرای طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی در جهت رفع این مشکلات گام بردارد.


 حبیبی اضافه کرد: باید با اتخاذ سیاست‌ها و راهکارهای ویژه، مشکلات معلمان و فرهنگیان اعم از امور رتبه‌بندی، معیشتی را به طور جدی پیگیری کرد.

 سرپرست آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: امیدواریم با هم‌اندیشی معلمان بتوانیم یک جامعه خوب و ایده‌آلی با ارتقای کیفیت سطح آموزشی در استان خوزستان داشته باشیم.

 
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از