حالت تاریک
یکشنبه, 18 شهریور 1403

مقاوم سازی و نوسازی منازل روستایی خوزستان

مقاوم سازی و نوسازی منازل روستایی خوزستان

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: مقاوم سازی و نوسازی بیش از ۵۰ درصد از منازل روستایی در نقاط مختلف استان در حال انجام است.

روح الله عمادی درگفتگوبا خبرنگارشبکه اطلاع رسانی«رهیاب» پیرامون مشکلات مسکن روستایی، گفت: اگر این اقداماتی که بنیاد مسکن در زمینه مسکن روستایی انجام داده و یا در حال انجام است محقق نمی‌شد، بدون شک با مشکلاتی در حوزه مسکن روستایی به ویژه در خصوص قیمت و سوانح و بحران‌ها مواجه می‌شدیم.

وی با بیان اینکه در بحث حوادث طبیعی، یک کشور بحران‌خیز و به نوعی هر چند سال یکبار شاهد وقوع سیل، زلزله و... در کشور و استان خوزستان هستیم، افزود: در همه مناطقی که طرح مسکن روستایی اجرایی شده، نگرانی‌ها در این خصوص به حداقل رسیده است.

عمادی با اشاره به اینکه در بحث مقاوم سازی مسکن‌های روستایی درخوزستان، بیش از ۵۰ درصد از این مسکن‌ها مقاوم‌سازی و نوسازی شده‌اند، ادامه داد: در بحث بازسازی‌ها نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده و در بسیاری از موارد کار بازسازی به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان اضافه کرد: از چند سال قبل با هدایت و راهبری که در حوزه بازسازی در سطح کشوری بنیاد مسکن وجود داشته، یک گام به جلو برداشته‌ایم و به سراغ بازسازی بافت‌های ناکارآمد و نابسامان رفتیم و در این حوزه کار‌های خوبی در دست انجام داریم.

وی کار در بافت‌های ناکارآمد بسیار سخت است، اما به منظور پیشگیری، در این حوزه ورود کرده‌ایم تا شاهد حل مشکلات این حوزه باشیم و شرایط مطلوبی را برای مردم فراهم کنیم.

عمادی افزود: کار‌هایی در زمینه بازسازی بافت فرسوده در خوزستان در دست انجام است که با همراهی معاونت بازسازی بنیاد مسکن کشور بدون این کار‌ها گسترش خواهد یافت، زیرا هر بخشی که بنیاد مسکن ورود کرده، کار‌هایی انجام داده که شاید برای بسیاری حتی باورپذیر نبوده است.

پایان پیام/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از