حالت تاریک
پنج‌شنبه, 29 شهریور 1403
با شهدا؛

مهمترین وظیفه ما پیروی از ولایت‌فقیه است

مهمترین وظیفه ما پیروی از ولایت‌فقیه است

شهید محمود انصاری در وصیت‌نامه خود می‌نویسد: راه شهدا را ادامه دهید و در این جهت لازم نیست که حتما در جبهه‌ها حضور یابید بلکه در پشت جبهه هم می‌توانید این امر مهم را انجام دهید که پیروی از رهبری و ولایت‌فقیه می‌باشد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی«رهیاب»؛ شهید محمود انصاری، بيستم اسفند ۱۳۴۰، در شهرستان خرمشهر به دنيا آمد. پدرش محمدعلی و مادرش شوكت نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته علوم‌طبيعی درس خواند و ديپلم گرفت. به عنوان پاسدار در جبهه حضور يافت. دهم خرداد ۱۳۶۲، با سمت تخريب‌چی در زادگاهش بر اثر انفجار مين به شهادت رسيد. پیکرش را در گلزار شهدای شهرستان شوشتر به خاک سپردند.

متن وصیت‌نامه شهید محمود انصاری:

بسم الله الرحمن الرحیم

 دعوای ما سر اسلام است، وطن ما بصره و شام نیست.(امام‌خمینی)

یا ایتها النفس المطمعنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه فادخلی فی عبادی و دخلی جنتی

وصیت‌نامه‌ام را با نام خدا آغاز می‌کنم، خدای رحمان، خدای رحیم، غفار، جبار، ... خدایی که هر آنچه دارم از او و هر عمل و نیت پاکم در جهت اوست.

 چه نیکو سخن می‌گوید آن پیر جماران، آن فریادرس دل‌های درد کشیده مستضعفان: آری جنگ ما بخاطر فتح خاک و زمین نیست، بلکه به خاطر اسلام است که حاضر به از دست دادن جان بهترین فرزندان روی زمین می‌باشیم.

خداوندا شهادتین را به من عطا کن که بیشترین اجر و پاداش را در نزد تو داشته باشم و بیشتر موجب خشنودی تو گردد.

 سخنی با پدر و مادرم:

پدر و مادرعزیزم همانطور که شهادت برادرم عباس تاثیر خوبی در تفسیر روحیه خانواده ما داشت، امیدوارم که شهادت من نیز بتواند همان تاثیر مثبت را داشته باشد؛ و با توجه با اینکه من اولین شهید خانواده شما نمی‌باشم، لذا دریافت خبر شهادتم برای شما به مراتب سهل‌تر و آسان‌تر می‌باشد و از خداوند تبارک و تعالی برایتان صبر و اجری عظیم آرزوی می‌نمایم و به خاطر شهادتم خدا را شکر نمائید. همانطوری که تو ای پدر عزیز به خاطر عباس خدا را همواره شکر می‌کردی.

 سخنی با خواهران و برادرانم:

حسین: مثل همیشه سرپرستی خانواده را بر عهده‌گیر و آن‌ها را در گرفتاری‌ها و مشکلات یاری کن.

 برادر، خواهرم: شما اگر واقعا با اسلام و قرآن و به دین و راهم علاقه دارید کاری کنید که هدفتان فقط و فقط خشنودی خدا باشد و لاغیر، تا می‌توانید مطالعه کنید، چرا که شما امیدان آینده انقلاب ما هستید و جامعه اسلامی ما به شما احتیاج دارد.

 سخنی با مردم کشورم:

  شما نیز راه شهدا را ادامه دهید و در این جهت لازم نیست که حتما در جبهه‌ها حضور یابید بلکه در پشت جبهه هم می‌توانید این امر مهم را انجام دهید که مهمترین وظیفه شما پیروی از رهبری و ولایت‌فقیه می‌باشد.

 علاقه بسیار داشتم که با رهبرم امام‌خمینی دیداری داشته باشم و با وی حتی برای لحظه‌ای سخن بگویم حال که این فیض عظیم قسمتم نشده از راه دور به ایشان می‌گویم: «ای رهبر، ای که سمبل مبارزه مردم مستضعف جهان به ویژه مسلمانان می‌باشی، ای که وقتی انسان به یاد تو می‌افتد، آرامش خاطر پیدا می‌کند. می‌خواهم از تو سپاسگزاری کنم که مرا به راه راست هدایت کردی و الحق که رسالت خویش را به نحو احسن انجام دادی و قلبی را که در گذشته در فساد غوطه‌ور بود، به عنوان یک الگوی مستضعفان جهان در‌آوردی.»

 در خاتمه از کسانی که به آن‌ها بدی کرده‌ام تقاضای عفو و بخشش می‌نمایم و از خداوند برایم طلب آمرزش و مغفرت نمائید. در ضمن هر جا که خانواده‌ام مایل بودند مرا به خاک بسپارید و در صورت تمایل خانواده حقوق یک ماه یا نصف آن را به مستمندان بدهید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از