حالت تاریک
جمعه, 30 شهریور 1403
در گفتگو با «رهیاب» مطرح شد؛

آمادگی کامل برای برگزاری رویداد انتخابات

آمادگی کامل برای برگزاری رویداد انتخابات

فرماندار اهواز گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور فراهم شده است.

سید احمد موالی‌زاده در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی «رهیاب»؛ پیرامون فضای انتخاباتی کلان‌شهراهواز اظهار کرد: تمام تمهیدات لازم برای تامین امنیت و عوامل اجرایی مورد نیاز شعب اخذ رای در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه تأمین شده است.

 وی افزود: در سطح شهرستان اهواز ۶۱۱ شعبه اخذ رأی برای این حوزه انتخابیه تعیین شده که نسبت به دوره قبل ۱۳۴ شعبه افزایش یافته است.

فرماندار اهوازبا بیان اینکه دو شعبه هم به اقلیت‌های مذهبی اختصاص دارد، گفت: اهواز حوزه اصلی خبرگان در استان خوزستان است که تجمع آرا و برگزاری انتخابات در این شهر برگزار می‌شود و مابقی شهرستان‌ها حوزه فرعی حساب می‌شوند.

موالی‌زاده بیان کرد: علاوه بر چهار هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی، قریب به ۱۱ هزار نفر دیگر شامل عوامل نظارت، بازرسی و انتظامی در کنار عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات همکاری و مشارکت می‌کنند.

رئیس هیأت اجرایی مرکز حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی، حمیدیه گفت: ۳۰ منطقه انتخاباتی در کلان‌شهر اهواز وجود دارد که فرآیند برگزاری انتخابات با نظم و برنامه‌ریزی در این مناطق انجام می‌شود.

 موالی‌زاده عنوان کرد: برای عوامل اجرایی مانور انتخاباتی فیزیکی و شبیه‌سازی انتخابات در شعب اخذ رأی شهرستان اهواز به صورت حضوری و نمادین برگزار شد که  بسیاری از اشکالات و نواقص انتخابات براساس آن بررسی و اصلاح شد.

 فرماندار با اشاره نامزدهایی که انصراف دادند بیان کرد: روزانه تعدادی از نامزدها انصراف خود را اعلام می‌کنند و آمار انصرافی‌ها تا امروز ۲۵۰ نفر بوده است که این عدد هر روز در حال تغییر است. تا ۴۸ ساعت قبل از انتخابات نامزدهای نهایی مشخص می‌شوند.

 وی عنوان کرد: ما آمادگی کامل برای برگزاری یک انتخابات پرشور با مشارکت بالا در سطح استان در یازدهم اسفندماه را داریم. فضای انتخابی اهواز یک فضای پرشور است که با توجه به تعداد و کثرت داوطلبان و نامزدهای انتخاباتی رقابت بسیار تنگاتنگ بین نامزدها در حال اجرا است.

 موالی‌زاده با بیان اینکه حوزه‌های فرعی انتخابیه اهواز: کارون، باوی و حمیدیه است؛ گفت: هشت نامزد انتخابی خبرگان رهبری در استان داریم، که از بیست و پنجم بهمن‌ماه فضای تبلیغاتی برای آن‌ها شروع شده و تا ساعت هشت صبح دهم اسفندماه ادامه خواهد داشت. داوطلبین مجلس شورای اسلامی هم از سوم اسفندماه، شروع به تبلیغ کرده‌اند و تا هشت صبح دهم اسفندماه ادامه خواهد داشت. 

 فرماندار اهواز ادامه داد: مشارکت مردم یکی از مهمترین موضوعات مورد تأکید رهبر انقلاب در انتخابات است. مردم ولایتمدار خوزستان با حضورشان در این رویداد سیاسی انجام وظیفه می‎کنند.

موالی‌زاده با اشاره به کسانی که با صندوق رأی قهر هستند عنوان کرد: این قهر و افکار مسموم را دشمن در جامعه ایجاد کرده تا به وسیله آن به اهداف شوم خود برسد. باید با حضور در پای صندوق‌های رأی بار دیگر دشمنان این نظام را ناامید کرد. اگر آنها پای صندوق رأی نیایند، دیگران برای سرنوشت آن‌ها تصمیم می‌گیرند.

 وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص چهار اصل: امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت عنوان کرد: به کمک شورای نگهبان، هیات‌های نظارتی و بررسی صلاحیت‌ها توانستیم  زمینه ایجاد یک رقابت حداکثری را در این دوره ایجاد کنیم.

فرماندار اهواز در پایان عنوان کرد: برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی بین ۹۰ نفر نامزد رقابت تنگاتنگ وجود دارد، در حالی که این رقابت در دوره قبل یک‌سوم بود. این میزان رقابت نشان از ایجاد یک فضای رقابتی سالم دارد و ما انتظار داریم میزان مشارکت در این دوره نسبت به دوره‌های قبل به‌مراتب بیشتر باشد.

 انتهای خبر/

 

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از