حالت تاریک
دوشنبه, 26 شهریور 1403
تشرفی با پای دل؛

موکب 2 هزار نفری عشاق‌الحسین راهی کربلا است

موکب 2 هزار نفری عشاق‌الحسین راهی کربلا است

مسئول موکب عشاق‌الحسین رامشیر گفت: این کاروان حسینی با ۱۳۲ پرچم حرکت خود را به سمت کربلای معلی آغاز کرده و در طول مسیر جمعیت آن به ۲ هزار نفر رسیده و به مدت ۲۷ روز به عشق اهل‌بیت (ع) و امام حسین (ع) در مسیر است.

جواد غبیشاوی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطّلاع‌رسانی «رهیاب»؛ اظهار کرد: نخستین‌بار که تصمیم به پیاده‌روی در مسیر کربلا و زیارت اباعبدالله الحسین گرفتم ۹ سال قبل بود که با همراهی تنها یک نفر در این مسیر قدم گذاشتم.

وی افزود: در آن هنگام هنوز مردم اطلاعی از مشایه و پیاده‌روی اربعین نداشتند؛ اما با گذشت زمان و فرهنگ‌سازی در این زمینه، این حماسه روزبه‌روز پرشورتر و پررنگ‌تر شد.

مسئول موکب عشاق‌الحسین رامشیر با بیان اینکه امروزه دریای خروشان زائران اربعین حسینی پای پیاده به سمت نینوا حرکت می‌کنند، گفت: قطعاً با عنایت حضرت زهرا (س) و امام زمان (عج) است که چنین حرکت عظیم معنوی در دنیای اسلام صورت گرفته است.

غبیشاوی بیان کرد: کاروان پیاده‌روی اربعین «عشاق الحسین» رامشیر با ۱۳۲ پرچم حسینی حرکت خود را به سمت کربلای معلی آغاز کرده و در طول مسیر جمعیت این کاروان حسینی به ۲ هزار نفر رسیده و به مدت ۲۷ روز به عشق اهل‌بیت (ع) و امام حسین (ع) در مسیر است.

وی با بیان اینکه نوکری و عشق در دل نهفته اهل‌بیت موجب سربلندی، سعادت و عاقبت‌به‌خیری شیعیان می‌شود، عنوان کرد: به تمام جوانان و نوجوانان توصیه می‌کنم اگر آرزوی زندگی خوب و باعزت دارند فقط به ائمه اطهار (ع) و به‌ویژه امام حسین (ع) متوسل شوند که قطعاً رستگاری مؤمن در استعانت از اهل‌بیت (ع) است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از